„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 19. aprīlis
Piektdiena
Fanija, Vēsma
+3.4 °C
apmācies

Rūpnīca lūdz valstij pievērst tai uzmanību

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss beidzamajā laikā Daugavpilī un Latgalē ir biežs viesis. Pēc dzelzceļnieku arodbiedrības ielūguma viņa kārtējā vizīte bija saistīta ar Daugavpils dzelzceļa jomu. Ministru pavadīja „Latvijas dzelzceļa” ( LDz)valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Pēc vagonu depo, „LDz Cargo” un ritošā sastāva remonta uzņēmuma apmeklējuma A. Matīss ieradās uz tikšanos ar Lokomotīvju remonta rūpnīcas (LRR) darbiniekiem. Runāts tika par vienu galveno tēmu – situāciju Ukrainā un ar tās izraisītajām sekām.

Diskusija bija asa, darbinieki uzdeva tiešus jautājumus un vēlējās saņemt konkrētas atbildes.

Pēc ministra teiktā, neskatoties uz saspringto situāciju ar Ukrainu un Krieviju, dzelzceļš pagaidām strādā stabili, kravu pārvadājumi un tranzīts ir svarīgākā valsts ekonomikas nozare, kas ietver 12%. Ministrija cer, ka 2015. gadā Daugavpilī sāksies pusvagonu ražošana. Uzņēmums „Pasažieru vilciens” jau šogad gatavojās LRR daļēji remontēt pasažieru dīzeļvilcienu ritošo sastāvu.

Kas Daugavpilij traucē kļūt par pilnvērtīgu loģistikas centru, jo pilsētai taču ir visas nepieciešamās ražošanas jaudas, modernas iekārtas, kvalificēti speciālisti? Kāpēc šogad lielu LDz elektromašīnu remonta pasūtījumu saņēma Ukraina, kāpēc netiek aizsargāts vietējais tirgus, jautāja mašīnu ceha meistars Oļģerts Gržibovskis. Tā rezultātā rūpnīca strādā ar pusslodzi. Pēc A. Matīsa teiktā, galvenais kritērijs ir veicamo darbu kvalitāte, kā arī pieņemama cena. Ministrija obligāti pārskatīs lēmumus, kas saistīti ar ārvalstu partneriem.

Visu rakstu lasiet 9.septembra numurā.