„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 19. aprīlis
Piektdiena
Fanija, Vēsma
+3.4 °C
apmācies

J. Šņepsts: „Eksporta tirgos ir jāpiedāvā konkrēti kvalitatīvi produkti”

Piena sektorā 2015. gads nebūs viegls – 1.aprīlī zemniekiem atcels piena kvotas, bet valdībai un pārstrādes uzņēmumiem būs jādomā, ko darīt ar visu saražoto pienu apstākļos, kad citas ES valstis neņem pretī Latvijas pienu, jo šis tirgus ir pārpilns ar savu. Par iespējamiem risinājumiem „Latgales Laiks” iztaujāja Latvijas lielākā piena produktu eksportētājuzņēmuma a/s „Preiļu siers” valdes priekšsēdētāju Jāzepu Šņepstu.

"Statistika ir tāda, ka uz šī gada 1. janvāri Latvijā ir izpildīti 78,43% no kopējās piena kvotas, bet decembrī bija iepirkts nedaudz vairāk kā 7% no visa saražotā piena. Un marta otrajā pusē, kad govis atnesīsies un daudzi zemnieki ar govīm piepildīs uzceltās vai modernizētās fermas, piena apjoms pieaugs atkal. No 1. aprīļa viss summēsies kopā -- gan nenodotais piens, gan pavasarī pieaugušais piena apjoms. Es prognozēju, ka vasarā Latvijā būs milzīgs daudzums piena (mēs varam saražot 1milj. t piena gadā). Rodas loģisks jautājums, ko mēs darīsim ar pārpalikušo pienu? Tās varētu būt ap 600 000 t. Nevaram cerēt, ka Krievijas, tāpat arī Ukrainas jautājums atrisināsies šogad. Arī pārējās ES valstis pēc piena kvotu atcelšanas piena ražošanu palielinās būtiski. Latvijas risinājums -- šīs 600 000 t ir jāizved," saka J.Šņepsts.

Uzņēmuma vadītājs uzskata, ka ir jāorientējas uz trešo valstu tirgu, tai skaitā Ķīnu. Turklāt piens jāeksportē nevis kā izejviela, bet gan pārstrādāts gatavā produkcijā. "Eksporta tirgos nevar pārdot visu, kas ienāk prātā. Ir jāpiedāvā konkrēti produkti. „Preiļu sieram” tādi šobrīd ir pieci eksporta produkti -- siers, sviests, vājpiena pulveris, pilnpiena pulveris un demineralizētai sūkalu pulveris D-90, būs arī citi. Latvijā ir virkne mazu uzņēmumu, kuri niecīgā apjoma dēļ nekad nebūs globāli spēlētāji eksporta tirgū," stāsta J.Šņepsts.

Visu rakstu lasiet 23. janvāra numurā.