Mūs lasa Daugavpils, Ilūkstes, Preiļu, Krāslavas, Dagdas, Aglonas, Līvānu un citās pilsētās un novados
2018. gada 13. decembris
Ceturtdiena
Lūcija, Veldze

Olu cenu atšķirību Lietuvā un Latvijā «Balticovo» skaidro ar veikalu noteikumiem

freeimages.com

Latvijā ražotās “Baticovo” olas uz Lieldienām Lietuvā varēja iegādāties krietni lētāk nekā Latvijā. Tas raisīja sašutumu sociālajos tīklos. Savukārt ražotājs skaidro – cenas nosaka tirgotāji.

“Balticovo” olu paka Lietuvā maksāja 69 centus, bet tādas pašas Latvijas veikalos bija pat divas reizes dārgākas. „Balticovo” pārstāvis Toms Auškāps skaidro, ka produkta cenu veikalos nosaka paši tirgotāji: “Ne jau ražotājs nosaka šo olu vai jebkura produkta cenu veikalos. Tie ir paši tirgotāji, tie ir paši veikalu tīkli, kuri nosaka gala cenu veikalu plauktos. (..) Patiesībā mēs jau arī neesam ieinteresēti raustīt tirgu, pat ja tas ir Lietuvas, Igaunijas, Latvijas robežās. Mēs esam atšķirīgi tirgi, bet mēs esam savā ziņa vienots tirgus.”

Uzņēmums gan atsakās atklāt, vai Lietuvā pārdotas olas par krietni zemāku cenu nekā veikalu ķēdēm Latvijā, jo tas ir komercnoslēpums. “Es nevaru jums tādas detaļas sniegt, bet es mēģināju starp rindām pateikt, ka tādā veidā mēs sevi paši apdraudētu, ja mēs tā darītu. Mums dot atšķirīgas cenas būtu pašiem neizdevīgi, un turklāt tirgus ir tas, kas nosaka cenu.

"Mēs esam diezgan bezspēcīgi, ja ir runa par cenām veikalu plauktos,” saka ražotāja pārstāvis.

Līdz ar to jautājums tirgotājiem Latvijā, kāpēc šeit lielveikali salīdzinājumā ar kaimiņiem tirgo olas par tik augstu cenu.

“Katra valsts ir pilnībā atšķirīgs tirgus, līdz ar to visi tirgus spēlētāji savu cenu politiku veido atšķirīgi. Un gala cenu un produkta gala cenu ietekmē ļoti daudz faktoru: sākot ar svarīgāko, kas ir konkurence, un beidzot arī ar iepirkuma cenām, loģistikas izmaksām, pasūtījuma apjomu, vai cik daudz tas produkts tiek iepirkts,” skaidro SIA „Maxima Latvija” pārstāvis Jānis Beseris.

Tikmēr SIA „Rimi Latvia” pārstāve Dace Preisa atklāj tirgotāju cenu politikas aizkulises: “Jebkurš tirgotājs izvēlas kādu ekskluzīvu produktu, kuram viņš tajā brīdī ievērojami samazina cenu. Iespējams, pēc tam viņš šo cenu kompensē kaut kādā citā veidā. Taču šajā brīdī Lieldienas un olas ir diezgan loģisks mārketinga veids, kā pievilināt pircēju.”