„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 25. aprīlis
Ceturtdiena
Bārbala, Līksma
+6.6 °C
apmācies

Daļiņa Latvijas japāņu „akmens” glezniecībā

Jeļena Čursina

Viesnīcas „Latgola” foajē atklāta Innas Zaharko darbu izstāde. Daugavpilī dzimusī māksliniece jau daudzus gadus dzīvo un strādā Parīzē. Uz dzimteni viņa atvedusi savu mākslas darbu sēriju, kuri gleznoti ar minerālu pigmentiem japāņu ņihongas tehnikā.

Ziedi, vijīgi augi, daudzās ainavas mākslinieces gleznās izstaro īpašu maģisku gaismu un dabiskumu. Šādu efektu rada īpašā tehnika, kādā tapuši darbi. Tā kā pigmenti „lauž” gaismu, veidojas īpašs vizuāls efekts – ik reizi, skatoties uz gleznu jaunā rakursā, tā izskatās citādi, atklājot skatītājam jaunas krāsas.

Inna atzīst, ka darbu veidošana šādā tehnikā ir savdabīga dzīves filozofija, kas prasa nosvērtību, precizitāti, gleznojot detaļas. Minerālu pigmenti gleznām ir sasmalcināti akmeņi un kristāli, kurus var iegādāties tikai Japānā. Tos uzklāj ar otu tikai vertikāli un ļoti plānā kārtā, tāpēc pie katras gleznas ir jāstrādā ļoti ilgi. Taču smalkais un rūpīgais darbs sevi attaisno ar lielisku rezultātu.

Inna Zaharko atklāj gleznu tapšanas noslēpumus

Var teikt, ka Innas Zaharko darbu izstāde ir interaktīva un izzinoša. Izņemot savu darbu sēriju „Sapņi par…”, māksliniece demonstrēja materiālus, ar kuriem viņa strādā, kā arī izsmeļoši pastāstīja, kā top gleznas. „Strādāju darbnīcā, uz grīdas un vientulībā,” smejot par savu radošo procesu raksturo Inna.

Šī tehnika ir jo īpaši vērtīga tajā ziņā, ka tiek izmantoti tikai dabiskie materiāli, acīmredzot, tāpēc Innas darbi izstaro īpašu siltumu. Māksliniece atzīmē, ka šajā japāņu tehnikā viņu piesaistīja tieši dabiskie komponenti.

Pilnu rakstu lasiet 3. augusta numurā.