Mūs lasa Daugavpils, Ilūkstes, Preiļu, Krāslavas, Dagdas, Aglonas, Līvānu un citās pilsētās un novados
2018. gada 24. oktobris
Trešdiena
Modrīte, Mudrīte, Renāte
+6.3 °C
neliels lietus

Dzelzceļa elektrifikācijas projekts veicinās Latgales attīstību

Publicitātes foto

Pagājušās nedēļas nogalē VAS „Latvijas dzelzceļš” (LDz) vadība tikās ar Latgales reģiona pašvaldību vadītājiem, nozares un uzņēmējdarbības organizācijām, lai iepazīstinātu ar būtiskākajiem infrastruktūras attīstības projektiem, kas turpmākajos gados plānoti Latgalē, un šo projektu ietekmi uz reģiona attīstību.

Būtiska uzmanība tikšanās laikā tika veltīta dzelzceļa elektrifikācijas projektam, kura ietvaros ievērojama daļa investīciju tiks ieguldīta tieši Latgalē, radot papildu darba vietas un attīstot vietējo uzņēmējdarbību. Plānots, ka ap 38% investīciju tiks apgūtas lokāli, izmantojot vietējo darbaspēku, materiālus un tehnoloģijas. Būvniecības pirmais posms jāīsteno līdz 2023. gadam, turklāt vienlaikus tiks modernizēta Daugavpils Šķirošanas stacija un pieņemšanas parks. Arī šos projektus plānots īstenot līdz 2023. gadam, piesaistot ES fondu līdzfinansējumu. 

Modernizējot Daugavpils Šķirošanas staciju, paredzēts pilnveidot vilcienu pieņemšanas un nosūtīšanas infrastruktūras atbilstību pārvadātāju vajadzībām, ieviešot automātisku un drošu kravas vagonu šķirošanas procesu. Tikmēr īstenojot Daugavpils pieņemšanas parka un tam piebraucamo ceļu attīstības projektu, paredzēts izbūvēt jaunu pieņemšanas parku, vienlaikus likvidējot vilcienu maršrutu savstarpējo krustošanos, samazinot manevru darbu apjomu, kā arī mazinot videi kaitīgo izmešu apjomu un atslogojot Daugavpils pilsētas iekšējo dzelzceļa tīklu.

Tika izskatītas arī tālākas infrastruktūras izmantošanas iespējas, attīstot loģistikas mezglus elektrificētās līnijas tuvumā, kā arī skaidrots, ka līniju elektrificēšana līdz robežstacijām Rēzeknei un Daugavpilij ir ekonomiski pamatota, jo tieši šajās pilsētās Krievijas vai Baltkrievijas dzelzceļu ievestajiem kravu sastāviem tiek mainītas lokomotīves un būs iespējams tālāk pilnībā izmantot elektrovilci. Būtiski, ka elektrifikācijas projekts ļaus kravu pārvadātājiem samazināt ritošā sastāva ekspluatācijas un enerģijas izmaksas gandrīz 2,5 reizes. Turklāt elektrovilce ir īpaši efektīva smagsvara kravas vilcienu gadījumā, tādējādi uzlabojot Latvijas tranzīta koridora starptautisko konkurētspēju.

Projekta pirmā posma kopējās izmaksas ir 441 miljons eiro. Projekta īstenošanai plānots izmantot Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzekļus un LDz finansējumu. Turklāt tas ir viens lielākajiem ieguldījumiem Latgales reģiona ekonomikā beidzamo piecu gadu laikā. Jāatzīmē, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pozitīvi novērtējusi šo projektu, jau ir veikta dokumentācijas dubultā auditēšana, lai gan iepirkums vēl nav izsludināts.