Mūs lasa Daugavpils, Ilūkstes, Preiļu, Krāslavas, Dagdas, Aglonas, Līvānu un citās pilsētās un novados
2018. gada 17. novembris
Sestdiena
Hugo, Uga, Uģis
+1.8 °C
neliels lietus

Starpība - maza, pārestība – liela

pixabay.com

No 1. septembra braukšana pilsētas sabiedriskajā transportā maksās 50 centus. „Latgales Laiks” jautāja daugavpiliešiem, kā viņi vērtē gaidāmo autobusa un tramvaja biļešu sadārdzināšanos.

Iedzīvotāju viedoklis vairākumā gadījumu atkarīgs no vecuma. Pensionāru viedoklis ir diametrāli pretējs, kādam šī starpība šķiet niecīga un izdevumus īpaši neietekmē. Piemēram, pensionāre Raisa uzskata, ka jebkurš pilsētas pašvaldības lēmums ir pamatots: „Ja tā ir nolemts, tātad tiešām biļešu cena pašlaik nesedz visus autoparka izdevumus.” Savukārt viņas vārdamāsa, arī pensionāre, par šo  lēmumu ir ļoti sašutusi: „Gandrīz visi pirms vēlēšanām kliedz: „Bezmaksas braukšanu visiem!”, bet patiesībā braukšanas maksu paaugstina!” Lai gan viņa drīkst braukt bez maksas, pensionāre ir nobažījusies par bērniem un mazbērniem. Savukārt daugavpiliete Irina, vidēja vecuma sieviete, ironiski  bilst: „Tātad drīzumā gaidāma darba algas palielināšana. Gaidīsim!”

Jaunieši un vidējā paaudze, kas par sabiedriskā transporta biļeti maksā pilnu cenu, par sadārdzinājumu nebūt nav sajūsmā. Andrejs (45) katru dienu brauc uz darbu ar tramvaju un jau ir rēķina, cik tas viņam izmaksās no 1. septembra. Pat tie, kas neizmanto sabiedrisko transportu vai arī brauc ar to ļoti reti, ir neizpratnē. „Arī turpmāk nekas labs nav gaidāms,” saka Jekaterina, „notiekošais liek vilties.” Taču daži tajā saskata arī pozitīvo, piedāvājot, piemēram, visiem pārsēsties uz velosipēdiem vai iet kājām, „nošaujot divus zaķus”, t.i., uzlabojot veselību un neatbalstot braukšanas sadārdzināšanos.

„Pie mums ir viszemākā braukšanas maksa Latvijā, un šim sadārdzinājumam nebūs lielas nozīmes. Līdz Rīgas biļešu cenām mums vēl tālu, tiesa, arī darba algas tur ir citas,” saka jaunā daugavpiliete Lana.