„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 25. aprīlis
Ceturtdiena
Bārbala, Līksma
+6.9 °C
apmācies

Piena kombināta mikrorajonā paliks tikai viena pietura

Šajā Malu ielas posmā autobusu pieturas vairs nebūs // Foto: Aleksandrs Rube

Transporta mezgla būvniecība Piena kombināta mikrorajonā solās atvieglot daudzu autovadītāju dzīvi, taču gājējiem šis projekts pagaidām neko labu nedod. Runa nav tikai par izrakņātajām ielām un trotuāriem, bet arī Malu ielas nākotni, kur turpmāk paliks tikai viena autobusu pietura.

Uzzinājuši, ka viadukta būvniecības dēļ Malu ielā likvidēs otru pieturu, kura atrodas tuvāk dzelzceļa pārbrauktuvei Stacijas ielā, rajona aktīvisti sāka rīkoties un savāca vairāk nekā 200 parakstus. Mikrorajona iedzīvotāji sašutuši par to, ka tagad, lai nokļūtu vienīgajā autobusu pieturā (iepretim mājai Smiltenes ielā 8), daudziem, tostarp pensionāriem un slimiem cilvēkiem, būs jākāpj pa stāvu uzeju. Turklāt ziemā šāds gājiens kļūs vēl sarežģītāks.

Taču pilsētas domes Transporta komisija noraidīja šo petīciju, turklāt deputāti nav tiesīgi atļaut uzstādīt ceļazīmi, ja nav platformas un soliņu. Savukārt aktīvisti norāda, ka pilsētā ir šādas vietas, piemēram, iepretim 10. vidusskolai. Pret šo ideju neiebilst arī uzņēmumā „Daugavpils satiksme”. Lai gan pēc likuma pieturām jābūt vismaz 700 metru attālumā citai no citas, pašvaldībai ir tiesības noteikt izņēmumus.

Domes priekšsēdētāja vietnieks Igors Prelatovs uzsvēra, ka, ierīkojot otru pieturu, būs jāveic transporta mezgla projekta un jau ierīkoto komunikāciju pārplānošana, bet tas būtiski palēninās darbu izpildes tempu. Turklāt zīmes „Autobusu pietura” uzstādīšana, ja teritorija nav atbilstoši iekārtota, ir noteikumu pārkāpums. Tāpēc šajā situācijā visu nosaka celtniecības plāns, un petīcijas šeit nelīdzēs.