Mūs lasa Daugavpils, Ilūkstes, Preiļu, Krāslavas, Dagdas, Aglonas, Līvānu un citās pilsētās un novados
2018. gada 19. novembris
Pirmdiena
Betija, Elizabete, Liza, Līze
-0.2 °C
daļēji mākoņains

«Vienotība» prasa apturēt dzelzceļa elektrifikācijas iepirkumu

pexels.com

Koalīcijas partijas “Vienotība” valde nolēmusi prasīt Ministru prezidentam Mārim Kučinskim (Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS)) un satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS) apturēt izsludināto iepirkumu dzelzceļa elektrifikācijas projektam, jo partijai “pastāv pamatotas bažas” par tā lietderīgumu un tiesiskumu, teikts partijas paziņojumā medijiem.

Partijai arī pēc atbildīgo institūciju uzklausīšanas aizvien ir neatbildēti jautājumi “gan par pašu elektrifikācijas projektu, gan sasteigto iepirkuma procedūru”.

“Piemēram, par to, kā elektrifikācijas projekts ietekmēs dzelzceļa tarifus uz Latvijas lielākajām ostām? Kādu apsvērumu dēļ iepirkumā noteikts, ka pieteikuma dokumentācija iesniedzama tikai latviešu valodā, būtiski apgrūtinot ārvalstu kompāniju dalību iepirkumā? Kamēr nebūsim saņēmuši atbildes uz mūsu jautājumiem, mēs pieprasām apturēt izsludināto iepirkuma procedūru dzelzceļa elektrifikācijas projekta īstenošanai,” norādīja partijas līderis Arvils Ašeradens.

Partijas Eiroparlamenta deputāts un premjera amata kandidāts Krišjānis Kariņš savukārt pauž, ka “ir jābūt loģiskām un skaidrām atbildēm uz mūsu jautājumiem, lai mēs varētu būt pārliecināti, ka apjomīgā infrastruktūras projekta īstenošana ir lietderīga, sabiedrības interesēs un notiek atbilstoši labākajai praksei”.   

Dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir vērienīgākais infrastruktūras attīstības projekts šajā Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periodā. Cīniņiem par to, kurā virzienā dzelzceļa līniju elektrifikācijai jānotiek vispirms, punktu pielika valdības pērn gada sākumā pieņemtais lēmums vispirms elektrificēt līnijas no austrumu robežas līdz Rīgai, Ventspils virziena elektrifikāciju atliekot uz vēlāku laiku. Kopējās projekta izmaksas pārsniedz miljardu eiro.


lsm.lv