„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 28. marts
Ceturtdiena
Ginta, Gunda, Gunta
+10.2 °C
apmācies

Autopārvadātāju asociācijai «Latvijas auto» nomaina padomi

Asociācija prezidents Valdis Trēziņš // Foto: auto.lv

Autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" biedri šodien ārkārtas kopsapulcē nobalsoja par esošās padomes atcelšanu.

Vairāki biedri bija rosinājuši lemt par padomes locekļu atsaukšanu no amata. No padomes tika atsaukti visi 15 padomes locekļi.

Padomē darbojās SIA "Tukuma auto" valdes loceklis Māris Lipkins, SIA "Kaiti Sped" direktors Ainārs Kairis, SIA "ATEK" prezidents Vladimirs Butanovs, SIA "Mobile-A" vadītāja Raja Alvatere, SIA "Trans V" īpašnieks Aleksandrs Narožnijs, SIA "Ātrums-D" direktors Vasilijs Razaščonoks, SIA "Norma-A" līdzīpašnieks Andris Podgornijs un SIA "Rall" līdzīpašnieks Arnolds Laizāns.

Tāpat no padomes tika atsaukta AS "Rīgas starptautiskā autoosta" valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, SIA "Lignum" direktors Uldis Līviņš, SIA "Prizma" valdes loceklis Aivars Kārkliņš, SIA "AAG" īpašnieks Gints Bujāns, SIA "IVI Trans" pārstāvis Igors Kaļsins, SIA "Ilgas" pārstāve Gaļina Malahova un SIA "Brigs AB" pārstāvis Jānis Jurgelevičs.

Vēlāk biedru kopsapulce otrdien iecēla asociācijas padomi jaunā sastāvā, tostarp padomē atkārtoti tika ievēlēts viens padomes loceklis, bet nomainīti 14 padomes locekļi.

Jaunās padomes ievēlēšana ilga teju trīs stundas - kopumā darbam asociācijas padomē tika izvirzīti 40 kandidāti, tostarp 12 līdzšinējie padomes locekļi.

Atbilstoši asociācijas biedru kopsapulces lēmumam darbu "Latvijas auto" padomē turpinās SIA "Lignum" direktors Uldis Līviņš.

Tāpat jaunajā padomē tika ievēlēts SIA "Heders" īpašnieks Arkādijs Praiss, SIA "SA Trans" līdzīpašnieks Sergejs Rusaks,

SIA "Portmanns un KO" īpašnieks Aleksandrs Pociluiko, SIA "Feltrans" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Žuravļovs, SIA "Dinaburga stils" īpašnieks Stepans Calko, SIA "Olt &PA" līdzīpašnieks Oļegs Čarkins, SIA "Optilog" valdes loceklis Sergejs Grigorovičs, SIA "Odara" līdzīpašnieks Aleksandrs Čerkasovs, SIA "Juvs" līdzīpašnieks Sergejs Suhiļins, SIA "DDN Plus" īpašnieks Dmitrijs Naprijenko, SIA "Albars un partneri" īpašnieks Aleksandrs Baribins, SIA "LB Transports" līdzīpašniece Aija Lūse, SIA "Aveo" līdzīpašniece Jeļena Aleksandrova un SIA "Salvo" īpašnieks Semjons Zelikovičš.

Atkārtoti darbam asociācijas padomē tika izvirzīts, bet netika iecelts SIA "Tukuma auto" valdes loceklis Māris Lipkins, SIA "Kairi Sped" direktors Ainārs Kairis, SIA "ATEK" prezidents Vladimirs Butanovs, SIA "Mobile-A" vadītāja Raja Alvatere, SIA "Ātrums-D" direktors Vasilijs Razaščonoks, SIA "Norma-A" līdzīpašnieks Andris Podgornijs, SIA "Rall" līdzīpašnieks Arnolds Laizāns, AS "Rīgas starptautiskā autoosta" valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, SIA "AAG" īpašnieks Gints Bujāns, SIA "IVI Trans" pārstāvis Igors Kaļsins un SIA "Brigs AB" pārstāvis Jānis Jurgelevičs.

Savukārt darbam padomē no bijušās padomes netika izvirzīti SIA "Trans V" īpašnieks Aleksandrs Narožnijs, SIA "Prizma" valdes loceklis Aivars Kārkliņš un SIA "Ilgas" pārstāve Gaļina Malahova.

 Atbilstoši asociācijas statūtiem, padome ievēl valdi, tādējādi jaunā padome varēs lemt par esošās valdes likteni.

Pašreiz valdē ir asociācija prezidents Valdis Trēziņš, ģenerālsekretārs Jānis Āboltiņš un izpilddirektors Aivars Buls.

Iepriekšējā padome no biedru puses tika kritizēta par asociācijas budžetu, tāpat padomes sēžu protokolos nav atrasts neviens iebildums valdei, kas liekas aizdomīgi. Asociācijas biedri arī pauda, ka asociācijas padome tērē pārāk daudz līdzekļus biroja uzturēšanai, algām, automašīnām un citām lietām.

Kāds cits biedrs aicināja naudu sadalīt starp asociācijas biedriem, uzsverot, ka tā ir visu biedru nauda. Uz biedru pārmetumiem, ka tie netika informēti par šādiem līdzekļiem, Āboltiņš norādīja, ka aprīlī uz asociācijas biedru sapulci atnāca 37 cilvēki, kuri par naudas esamību tika informēti.

Vairāki biedri pārmeta, ka valde šo naudu ir slēpusi, savukārt Āboltiņš un asociācijas prezidents Valdis Trēziņš to noliedza.
Trēziņš vairākkārt atkārtoja, ka likumiski naudu nevar sadalīt pārvadātājiem, pat ja to vēlētos, tāpēc valde meklē veidus, kā šos līdzekļus izmantot asociācijas vajadzībām. Pašreiz nolemts naudu kompensēt caur karnetēm, nosakot diferencēto biedra naudu - 0 eiro.

"Latvijas auto" izpilddirektors Aivars Buls arī biedriem pastāstīja, ka likums neļauj dalīt asociācijas līdzekļus, izņemot tad, ja asociācija tiek likvidēta.

Jautājuma izskatīšanas noslēgumā kāds no biedriem ierosināja izveidot komisiju, kas līdz 31.decembrim izvērtētu saņemto IRU līdzekļu pamatojumu un sadalīšanu starp biedriem vai naudas izmantošanu asociācijai.

Biedri atbalstīja šādu priekšlikumu.

Jau vēstīts, ka šodien notiek "Latvijas auto" biedru sapulce. Dienaskārtībā tiek izskatīts jautājums par "Latvijas auto" padomes paustajām bažām par centieniem pārņemt organizācijas vadību un tās līdzekļus.

"Ja atsevišķiem biedriem izdosies ar reiderisma metodēm panākt mūsu valsts autopārvadātājus pārstāvošās asociācijas padomes un pēcāk arī valdes nomaiņu, nākamais solis būs organizācijas likvidēšana, jo tas ir vienīgais likumīgais veids, kā iegūt aptuveni divus miljonus eiro, ko "Latvijas auto" pēdējā gada laikā ir saņēmusi no starptautiskās transporta organizācijas IRU," uzskata Trēziņš.

"Latvijas auto" prezidents skaidroja, ka starptautiskā organizācija IRU Latvijas asociācijai ieskaitījusi 1 238 688 Šveices franku. "Ņemot vērā, ka karnešu pārdošanas apjoms samazinās ne tikai Latvijā, bet arī citās IRU dalībvalstīs, tika pieņemts lēmums sniegt finansiālu atbalstu asociācijām no IRU investīciju fondiem, un, izmantojot iepriekšējās sadales metodiku, IRU vadība sadalīja naudu asociācijām," atzina Trēziņš.

Līdzšinējā asociācijas vadība jau iepriekš biedrus ir informējusi gan par naudas izcelsmi un iemesliem, kādēļ tā tika pārskaitīta, gan arī par zvērinātu advokātu biroja "Eversheds Sutherland Bitāns" atzinumu par likumiskajām iespējām šo naudu izlietot.

Lai sniegtu biedriem labumu no šīs naudas veidā, kas atbilst gan asociācijas statūtiem, gan likumdošanai, 2017.gada izskaņā "Latvijas auto" padome pieņēma lēmumu, ka daļa no IRU saņemtās naudas tiks ieguldīta, lai nodrošinātu biedriem atlaidi par katru karnetes iegādi, atceļot diferencēto biedru naudu, tādēļ daļa no saņemtās IRU naudas jeb 422 280 eiro ir novirzīta ieņēmumu zudumu segšanai 2018.gadā.


lsm.lv