„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 29. marts
Piektdiena
Agija, Aldonis
+11.8 °C
apmācies

Sastrēgumu iemesls – remonti un braukšanas kultūra

Aleksandrs Rube

Automašīnu rindas un sastrēgumi ir normāla parādība Rīgā un retums Daugavpilī. Taču kopš nesena laika  šāda aina ir vērojama aizvien biežāk, jo īpaši no rīta un vakarā, kā arī tad, ja galvenajās ielās notiek nelielas avārijas. Problemātiskā ir 18. novembra, Daugavas, Vidzemes un Piekrastes iela.

Jautājumi saistībā ar transporta kustības sarežģījumiem tika uzdoti Komunālās saimniecības pārvaldes vadītājam Aivaram Pudānam preses konferencē Daugavpils domē. Pirmām kārtām viņš atzīmēja ceļu remontdarbus, jo īpaši Sēlijas ielā (Grīva). Garā šīs ielas posmā līdz pat šim laikam nebija ieklāta asfalta virskārta pēc ūdensvada renovācijas un lietus ūdens kanalizācijas ierīkošanas, kas tika veikta iepriekšējos gados. Kad tika ieklāts pilnvērtīgs segums, par galveno palika Lielā iela un mašīnām, kas brauca no Silenes puses trases A13 virzienā, nācās divreiz braukt pa tiltu. Nekādu citu alternatīvu shēmu šajā vietā ieviest neizdevās.

A. Pudāns pastāstīja arī par luksoforu Viestura un Raiņa ielas krustojumā, kurš nedarbojas. Tam jāsāk darboties jau šonedēļ. Kavēšanās ar tā nodošanu ekspluatācijā bija saistīta ar šaubām, vai tas tiešām ir nepieciešams. Pēc ilgstošas apspriešanas Pilsētas saimniecības komitejā deputāti secināja, ka ir stingri jāievēro Ceļu satiksmes noteikumu prasības, -- tur, kur ir divas vienvirziena kustības joslas, gājēju pārejai ir jābūt luksoforam. Vienlaikus ar tā pieslēgšanu jāsāk funkcionēt arī otrajai joslai Viestura ielā.

Arī nepieslēgtie luksofori Daugavas ielā (krustojums ar Imantas ielu) ir pilsētas domes Transporta komisijas redzeslokā. Agrāk tie nebija vajadzīgi, lai gan bija iekļauti kustības organizācijas sākotnējā projektā. Tā kā pieaudzis sastrēgumu skaits, tiks lemts jautājums par to pieslēgšanu.

Avīzes „Latgales Laiks” aptaujātie autovadītāji uzsvēra, ka tas nekādi neietekmēs ceļu atslogošanu. Viņuprāt, galvenās problēmas rada remontdarbi, kas tiek veikti vienlaikus, mācību mašīnas neatļautajā laikā (ap pl. 8.00 un 17.00) un nevēlēšanās izvēlēties alternatīvas (paralēlas) ielas. Turklāt pilsētā beidzamajos gados būtiski pieaudzis vieglo automašīnu skaits – to apliecina arī stāvvietu deficīts.

Savukārt pašvaldības pārstāvji un Ceļu policijas darbinieki aicina autovadītājus ievērot braukšanas kultūru, vienmēr ieslēgt pagrieziena rādītājus un adekvāti uzvesties, braucot pa apli.