„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 19. aprīlis
Piektdiena
Fanija, Vēsma
+6.6 °C
apmācies

Satiksmes ministrs sola atbalstu Daugavpils tramvaju infrastruktūras attīstībai RU

No 19. līdz 21. jūnijam darba vizītē Latgalē viesojās satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Daugavpils, kur ministrs ieradās ar pasažieru vilcienu, kļuva par viņa pirmo pieturas punktu. Dzelzceļa stacijā ministru sagaidīja Daugavpils domes priekšsēdētājs Andrejs Elksniņš un priekšsēdētāja vietnieks Igors Prelatovs.

Pēc dzelzceļa stacijas apskates un sarunas ar domes pārstāvjiem ministrs apmeklēja pašvaldības uzņēmumu „Daugavpils satiksme”, tramvaju depo, tikās ar tā vadītāju Romanu Savicki un pārrunāja ar tramvaju infrastruktūras attīstības un jauno tramvaja vagonu iegādi saistītā projekta aktualitātes, bet pēcpusdienā Daugavpils Marka Rotko mākslas centrā tikās ar Latgales plānošanas reģiona pārstāvjiem.

Atbalstīs videi draudzīgu sabiedrisko transportu

Intervijā „Latgales Laikam” ministrs atzina, ka sabiedriskā transporta attīstības koncepcijas modelis, ko valdība ir apstiprinājusi un saistībā ar ko tiks izsludināts iepirkums visā valstī, nosaka, ka prioritāte būs vilcienu pārvadājumiem, ekspresmaršrutu veidošanai un komercpārvadājumiem, tai skaitā maršrutā Rīga–Daugavpils, kurus no 2021. gada varēs veikt jebkurš pārvadātājs, kurš būs paudis vēlmi un atbildīs noteiktām prasībām. Redzot, ka interese par pārvadājumiem šajā maršrutā ir arī ārzemju privātajiem pārvadātājiem, ministrs pauda pārliecību, ka daugavpilieši iegūs labu savienojumu ar Rīgu.

Savukārt, kas attiecas uz pārvadājumiem pilsētas robežās, tad ministrijas prioritāte ir videi draudzīga sabiedriskā transporta pārvadājumi. Valdība ir gatava tos atbalstīt. Ir atrasti līdzekļi -- aptuveni 10 miljoni eiro Daugavpils tramvaju infrastruktūras attīstības projekta nākamajai kārtai, tur gan vēl esot nepieciešami atsevišķi valdības un Eiropas Komisijas lēmumi. „Bet es kā ministrs iestāšos, lai Daugavpils, līdzīgi kā Liepāja un Rīga, tiek pie papildus līdzekļiem tramvaju parka atjaunošanai un jaunas līnijas ierīkošanai,” uzsvēra T. Linkaits.

Ministrs pauda gandarījumu par to, kas jau ir paveikts Daugavpilī tramvaju infrastruktūras attīstības projektā, kura gaitā ir izveidots jauns tramvaju līnijas atzars, tiek atjaunots gan tramvaju parks, gan arī sliežu infrastruktūra tā, lai cilvēki justos elektrotransportā aizvien labāk un aizvien vairāk izmantot šos pārvadājumus.

„Valdība ir ieinteresēta, lai iedzīvotāji izvēlētos videi draudzīgāko veidu. Daugavpilī vēsturiski tas ir tramvajs. Atbalstīsim tā attīstību, lai cilvēki no savām privātajām automašīnām vai autobusiem pārsēstos tramvajos. Tāpēc arī konceptuāli ir veikta līdzekļu pārdale,” uzsvēra T. Linkaits.

Daugavpils ir liela pilsēta ar sazarotu ceļu tīklu. Viena no tās vājajām vietām ir tā, ka tai ir tikai viens tilts pāri Daugavai, kas spiež arī tranzītkravām virzīties caur pilsētas centru, taču tas, kas līdz šim paveikts centrālo maģistrāļu atjaunošanā un ceļu tīkla sakārtošanā, pēc ministra domām, ir labs sākums.

Visu rakstu lasiet 21. jūnija numurā.