Mūs lasa Daugavpils, Ilūkstes, Preiļu, Krāslavas, Dagdas, Aglonas, Līvānu un citās pilsētās un novados
2018. gada 22. septembris
Sestdiena
Maigurs, Mārica, Māris
+11.4 °C
daži mākoņi

Latvijas mazākās aviokompānijas kļūst arvien pamanāmākas

freeimages.com

Kamēr Īrijas aviokompānija «Ryanair» ir pārdomās, kurā no Baltijas valstīm atvērt savu nākamo bāzi, ir vērts paskatīties, kādu devumu sniedz aviācijas bizness Latvijas ekonomikai. Kopš 2016. gada sākumā tika izveidota Latvijas Aviācijas asociācija, lai mazinātu viensētas domāšanu un arī stimulētu visas nozares attīstību, ir aplēsts, ka kopējais aviācijas pienesums Latvijas ekonomikai 2016. gadā bijis 644 miljoni eiro jeb 2,6% no iekšzemes kopprodukta (IKP), no kuriem tiešā ietekme veidoja 141 miljonu eiro.
Jā, protams, “airBaltic” ir vadošā nacionālā aviosabiedrība visā Baltijā, nozīmīgu lomu spēlē Rīgas lidosta, kurā pēdējos gados ir veiktas un arī turpmāk plānotas ievērojamas investīcijas, tomēr būtiskus ieguldījumus attīstībā veic arī pārējās Baltijas valstu lidostas.

Lai arī aviosabiedrību bāzu izvietošana lidostām sola vairāk darba, līdz ar to lielākus ienākumus un galu galā nodokļus valstij, svarīgs ir ne tikai kompānijas darbības rādiuss, bet arī reģistrācijas vieta. Bez «Air Baltic Corporation» un tās meitas sabiedrībām Latvijā ir reģistrētas vēl trīs aviokompānijas – «SmartLynx Airlines», «PrimeraAir Nordic» un «RAF-Avia».

ĪSUMĀ: 

  • «SmartLynx Airlines» lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumus vēlas piedāvāt arī ārpus Eiropas
  • Islandes «PrimeraAir Nordic» galveno biroju pārceļ uz Rīgu
  • «RAF-Avia» pēc tiesiskās aizsardzības procesa turpina darbu
  • Nākamais attīstības solis būtu tālsatiksme

Latvija šobrīd ir aviācijas līderis Baltijas valstīs, un ir jāturpina attīstīties, jo konkurenti neguļ. «Salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, Latvijai pēc neatkarības atgūšanas ir izdevies veiksmīgāk attīstīt aviācijas nozari, un līdz ar to ir izveidojies tā dēvētais «talent pool»,» uzskata «PrimeraAir Nordic» komercdirektore Anastasija Višņakova.

Šobrīd  Latvijas aviācijai ir ļoti labi rādītāji – pasažieru skaits aug, kravu apjoms un nodarbinātība nozarē arī, bet ir jāmeklē veidi, kā paplašināt mūsu tirgus robežas.
Latvijas Aviācijas asociācijas vadītāja un starptautiskās lidostas «Rīga» valdes priekšsēdētājas padomnieka Artūra Kokara ieskatā viss esošais ir jāpapildina ar tālsatiksmi. Tas ir nākamais solis, kas var sniegt lielāku un tālāku izrāvienu, lai Latvija saglabātu savu dominējošo lomu. Tālie tirgi ir Āzija, Centrālā Āzija, ASV, Kanāda u.tml.

Cerības izteiksmē tas būtu  tuvāko piecu gadu periods, bet pie tā ir jāstrādā un arī veiksmīgi jāsakrīt citiem apstākļiem. Tāpat noteikti ir jāturpina investēt aviokompāniju un lidostas, aeronavigācijas attīstībā. Nesen Oksfordas universitātes pārstāvji, kas ir veikuši aprēķinus, norādīja, ka, salīdzinot ar Eiropu, esam veikuši pārāk maz investīciju attīstībā, izņemot pēdējos gadus.

Jā, šobrīd ir lieli investīciju projekti, bet vajadzētu investēt regulāri, ne tikai kampaņveidīgi. Te nav runa tikai par dzelžiem, infrastruktūru, bet arī biznesu kā tādu, ir jāinvestē vairāk.


lsm.lv