„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 27. aprīlis
Sestdiena
Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle
+4.2 °C
skaidrs laiks

„Gadsimta būve”. Vieniem – zaudējumi, citiem – viss kārtībā

Malu ielā ir grūti pārvietoties gan autovadītājiem, gan gājējiem // Foto: Aleksandrs Rube

Transporta mezgla būvdarbi piena kombināta mikrorajonā rit pilnā sparā – turpinās pāļu uzstādīšana, tiek ierīkoti uzbērumi nobrauktuvēm un uzbrauktuvēm, ierīkotas komunikācijas. „Latgales Laiks” vēlējās uzzināt, kā klājas vietējiem uzņēmējiem, atrodoties kaimiņos pilsētas dārgākajai būvei.

Atgādinām, ka pirms mēneša celtnieki (firma „Binders” un apvienība SIA „Tilts”/”Kauno tiltai”) slēdza transporta kustību Smiltenes un Malu ielā. Saskaņā ar pilsētas domes informāciju, līnijai, kas savieno divas dzelzceļa  pārbrauktuves, jābūt slēgtai no 19. februāra līdz 31. oktobrim. Taču patiesībā šeit pēc kāda laika tika atklāta vienvirziena kustība. Rezultātā vietējās firmas zaudēja daudzus esošos un potenciālos klientus. Mazāk tas ietekmēja autoremonta jomu un saistītos pakalpojumus.

„Mūsu pircēju skaits tiešām ir sarucis. Esmu pārliecināta, ka tas saistīts ar neprecīzo informāciju par ceļa slēgšanu,” saka IK „Vācija” īpašniece Aija Rutkovska, „kad cilvēki uzzināja, ka pie mums tomēr var atbraukt, daudzi nolēma labāk to nedarīt, jo nevēlējās tikt sodīti par nepareizu auto novietošanu. Pašlaik nav arī saprotams, kā šeit īsti jābrauc. Žēl skatīties uz vietējiem iedzīvotājiem, kuriem nākas brist pa smilšu uzbērumiem vai iet pa šauro asfalta strēmeli, kur brauc mašīnas.”

Aleksandrs, kurš strādā automazgātavā Varšavas ielā, stāsta, ka īpašas neērtības sakarā ar būvdarbiem viņiem nav radušās: „Lai gan pirmo jaunā transporta mezgla pāli dzina piecu metru attālumā no automazgātavas boksiem, klientu skaitu tas gandrīz nemaz neietekmēja. Gan mēs, gan mūsu klienti izturamies ar sapratni pret būvdarbiem. Mums tikai bija jāpamaina puse, no kuras iebrauc mašīnas. Protams, sākumā bažījāmies, taču vēlāk redzējām, ka uztraukumam nav pamata. Es dzīvoju Kauņas ielā un uzskatu, ka jauni ceļi virs dzelzceļa tiešām ir nepieciešami.”

Pāļu dzinējs – skats no Smilšu ielas

Pretēja situācija vērojama pie cita uzņēmēja. „Mūsu klientu skaits ir ievērojami samazinājies, jo tās ir ģimenes ar bērniem, kuras parasti atbrauc ar mašīnu. Diemžēl, transporta mezgla būvdarbu sākums sakrita ar mūsu centra atklāšanu. Mēs ļoti cerējām, ka galvenie darbi aizkavēsies un tiks atlikti līdz vasarai, kad būs beigusies mūsu sezona. Taču cerības nepiepildījās. Šī ceļu haosa dēļ dažiem mūsu klientiem tika uzlikts sods, bet man pat bija „Facebook” jāizliek video, kā pie mums nokļūt,” sarūgtināts stāsta Vilis Kalniņš, bērnu izklaižu centra īpašnieks (Muitas iela), un min piemēru – kāds tēvs, nezinādams, kā nokļūt centrā, nolēma braukt tieši pa klajumu, kur uzstādīts piemineklis poļu karavīriem. „Tas izskatījās dīvaini, bet, acīmredzot, viņš ļoti gribēja, lai bērni pavadītu šo dienu jautri un lietderīgi.” Lūk, cik pašaizliedzīgi var būt vecāki.

Reklāmas studijas direktors Nikolajs Maņkovskis teica: „Mums ir paveicies, jo varam strādāt ar pasūtītāju attālināti. Tāpēc transporta mezgla celtniecība, pat neskatoties uz to, ka nesen pārcēlāmies uz šejieni, mūsu darbību gandrīz nemaz nav ietekmējusi. Tajā pat laikā pats esmu pārliecinājies, cik neērtas ceļazīmes tika uzstādītas Malu ielā. Nevēloties braukt lieku kilometru, daudzi autovadītāji apzināti veic aizliegtus pagriezienus un pārkāpj noteikumus. Taču tā ir nevis  viņu, bet ceļu satiksmes organizētāja vaina.”

Piecstāvu ēku Muitas ielā 3e pilnībā aizņem komersanti. Dažiem transporta mezgla būvniecība sagādā galvassāpes

Pilnu rakstu lasiet 23. marta numurā.