„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 20. aprīlis
Sestdiena
Mirta, Ziedīte
+7.2 °C
apmācies

Križos būvē graudu pieņemšanas punktu RU

Top galvenais graudu pieņemšanas punkts // Foto: Aleksandrs Rube

10. oktobrī Križos, vēl nesen novārtā pamestajā rūpniecības zonā, tika svinīgi iemūrēta „Latraps” Daugavpils graudu pirmapstrādes kompleksa pamatu kapsula. Tādējādi lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrības „Latraps” vadība atzīmēja Latvijā nu jau septītā graudu pirmapstrādes kompleksa pamatu ielikšanu.

Iepriekš tika ziņots, ka šis objekts tiks nodots ekspluatācijā jau augustā, taču šī informācija izrādījās nepareiza. Saskaņā ar „Latraps” plāniem, kompleksam jābūt gatavam līdz nākamās ražas novākšanas sākumam, t.i., 2019. gada vasaras beigām. Projekta kopējās izmaksas ir 5,5 miljoni eiro, daļu līdzekļu piešķīris Eiropas Lauksaimniecības fonds lauku attīstībai.

Kapsulas iemūrēšanā piedalījās Daugavpils pilsētas un Daugavpils novada domes, Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra, kā arī kooperatīvās sabiedrības pārstāvji. Visi vēlēja labu ražu un veiksmīgu sadarbību ar zemniekiem, kā arī, lai degradētās teritorijas sakārtošana turpinātos.

„Gribu uzsvērt vietējiem iedzīvotājiem – tā nav rūpnīca,” teica „Latraps” ģenerāldirektors Edgars Ruža, „tas ir liels graudu pieņemšanas punkts, kurš nekādi nevar apdraudēt pilsētas ekoloģiju. Papildu drošībai mēs uzstādīsim arī putekļu nosūkšanas sistēmu.”

Pamatu kapsulas iemūrēšana. Centrā – Edgars Ruža

Savukārt pilsētas vadība cer, ka komplekss tiks paplašināts, tostarp arī lai pārstrādātu un ražotu produkciju. Un, lai gan uzņēmumam „Latraps” šī būve ir tikai lielā labības noliktavas projekta  pirmā daļa, kooperatīvs pagaidām nav gatavs nodarboties ar rūpniecisko ražošanu. Drīzumā šeit izbūvēs graudu pieņemšanas punktus un bunkurus to glabāšanai. Šeit tiks veikta graudu attīrīšana, kaltēšana, šķiršana pēc kvalitātes un transportēšana pārstrādei miltos vai uz ostām. Savukārt, lai labību varētu nogādāt ostās, rūpniecības zonā jāizbūvē dzelzceļa atzars. Šajā jautājumā jau ir panākta vienošanās ar uzņēmumu „Latvijas dzelzceļš” – valsts uzņēmums ir ieinteresēts palielināt dzelzceļa kravu apgrozījumu, jo pašlaik tas ir būtiski sarucis.

Uzziņai

  • Būvdarbus objektā veic Jelgavas novada SIA „Mītavas celtnieks”
  • Graudu pirmapstrādes kompleksā strādās 12—16 cilvēki
  • „Latraps” kompleksa plānotais apgrozījums Daugavpilī pirmajā gadā – 50—60 miljoni tonnu labības