„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 24. novembris
Svētdiena
Velda, Velta
-1.6 °C
daži mākoņi

Vēlas attīstīt slēpošanas trasi Stropos

Daugavpils domes Pilsētplānošanas un būvniecības komisijas sēdē tika izskatīts jautājums par aktīvās atpūtas trases potenciālu Stropu mežā. Slēpošanas, biatlona un triatlona sporta kluba „Dinaburg Team” pārstāvis Staņislavs Monskis piedāvāja savu redzējumu, kā izveidot Stropos pilnvērtīgu slēpošanas trasi.

S. Monskis, kurš pārstāv arī Vācijas sniega lielgabalu ražošanas uzņēmuma “DemacLenko” intereses, uzskata, ka ir vērts atgriezties pie 2010. gada projekta, kurā paredzēta ūdensvada ierīkošana no ezera slēpošanas trases virzienā. Turklāt sportistiem ir nepieciešami normāli sacensību, iesildīšanās un apbalvošanas ceremoniju apstākļi, tāpēc loģiskāk būtu ierīkot vienkāršota tipa stadionu. Tā aptuvenie izmēri varētu būt 100x100 metri. Šim mērķim ir nepieciešams izcirst mežu sporta bāzes „Dzintariņš” tuvumā.

Sacensībās Daugavpils trasē ziemā un vasarā var piedalīties aptuveni 150—200 sportisti. Tajā pat laika citās pilsētās – Valmierā, Siguldā, Cēsīs un Madonā infrastruktūra ļauj organizēt daudz vērienīgākas 2—3 dienu sacīkstes. Iniciatīvas grupa uzskata, ka sākumā Stropos jārada labi apstākļi regulāriem treniņiem, kā arī pilsētnieku un viesu – slēpošanas cienītāju, atpūtai. Tāpēc jāiegādājas sniega lielgabali un traktori trases sagatavošanai. Diemžēl pašlaik pilsētā ir tikai viens sniega lielgabals, kuru izmanto komunālie dienesti ne tikai trases, bet arī bērnu slīdkalniņu ierīkošanai. Viens šāds agregāts maksā aptuveni 25 000 eiro plus 15 000 eiro – sūknis.

Lai ierīkoti 500 metrus garu trasi, viens sniega lielgabals jādarbina 4-5 dienas, savukārt, ja ir vairākas šādas ierīces, to iespējams paveikt vienas dienas laikā. Tā ir ierasta prakse citviet Latvijā – pašlaik valstī ir desmit trases. Daugavpilij ir lieliska iespēja pārvilināt lietuviešus, kuri brauc uz Madonu un Cēsīm, taču tam ir jādara piemēroti apstākļi.

Komisija apsvēra šo un citus priekšlikumus un nolēma, ka ir jāsatiekas ar piegādātāja pārstāvjiem, jāizskata finansiālais piedāvājums un jāapspriež iespējamā tehniskā specifikācija. Taču pagaidām komisijas locekļi uzskata, ka reāla ir tikai sniega lielgabalu iegāde, ūdensvada ierīkošana un minimāla trases uzlabošana bez stadiona izbūves.


Foto „Dinaburg Team”