Mūs lasa Daugavpils, Ilūkstes, Preiļu, Krāslavas, Dagdas, Aglonas, Līvānu un citās pilsētās un novados
2019. gada 8. decembris
Svētdiena
Gunārs, Gunis, Vladimirs
+4.5 °C
neliels lietus

Ministrs nesola naudu ceļa posma Vecpils—Biķernieki--Bramanišķi asfaltēšanai

Savas nesenās vizītes laikā Daugavpilī, apmeklējot Daugavpils novada domi, satiksmes ministrs Tālis Linkaits nesolīja naudu valsts ceļa posma Vecpils—Biķernieki--Bramanišķi (V687) asfaltēšanai, kā arī atzina, ka nav informēts par iepriekšējā satiksmes ministra solījumu piešķirt finansējumu minētajām vajadzībām, “Latgales Laikam” pastāstīja novada domes deputāts, Biķernieku pamatskolas direktors Aleksejs Mackevičs.

Daugavpils novada pašvaldības pārstāvji norādīja, ka valsts ceļu uzturēšanas jautājums kļūst arvien sāpīgāks. Biķernieku pagasta pārvaldes vadītāja Mārīte Daņilova, kas vairākkārt kopā ar iedzīvotajiem vērsusies Satiksmes ministrijā ar lūgumu sakārtot samilzušo problēmu, uzsvēra remonta nepieciešamību valsts ceļa posmā Vecpils—Biķernieki--Bramanišķi, par ko iestājas arī novada vadības pārstāvji.

A. Mackevičs vēlreiz uzsvēra, ka minētais ceļš jau labu laiku ir apdraudējums cilvēku drošībai. Vēstulēs, kas sūtītas ministrijai, vairākkārt aprakstīta šī ārkārtas situācija. Ceļam ir ļoti nepieciešama asfaltēšana, un, ja tā netiks veikta tuvākajā laikā, visi uzlabošanas darbi, kas veikti pērn un gūlušies uz pašvaldības pleciem, būs veltīgi.

Atrisināt finansējuma nepietiekamību ceļiem ir solījušas jau daudzas iepriekšējās valdības, bet risinājums tā arī nav atrasts. Šogad valsts ceļiem atvēlētais finansējums ir 261,8 milj. eiro. No tiem 185,3 miljoni eiro ir valsts budžeta finansējums, bet 76,5 milj. eiro – ES fondu finansējums.

„Nauda valsts budžetā ir tik, cik mēs to ieņemam nodokļos, un izlietojums ir tāds, kādas prioritātes nosakām”, atzina T. Linkaits. Viņaprāt, Latvijas valstij jārūpējas par galvenajiem un augstas intensitātes ceļiem, kā arī reģionālajiem ceļiem, kur remonts vairs nav atliekams.

Ministrs augstu novērtēja novada pašvaldības iesaisti un dalību ES atbalstīto projektu īstenošanā, bilstot, ka renovētie ceļi novadā ir daudz labākā kvalitātē nekā daudzviet Latvijā, kur pašvaldības nereti saskaras ar ceļu būvniecības firmu veikto darbu zemo kvalitāti.

Jau ilgāku laiku valsts mērogā tiek runāts par to, ka daļu no šobrīd valsts īpašumā esošajiem autoceļiem, kas jau ir zaudējuši valstisku nozīmi, varētu nodot pašvaldību īpašumā. Ir aprēķināts, ka tie ir aptuveni četri tūkstoši kilometru. Pēc VAS „Latvijas Valsts ceļi” sniegtās informācijas, pērn pašvaldības pārņēmušas savā īpašumā vien 14 km šo ceļu.

Visticamāk, ka ceļu nozare finansējuma pieaugumu no valsts budžeta varētu piedzīvot tikai pēc pāris gadiem. Pagaidām naudas neesot. Turpmākie divi gadi ceļu nozarei nebūs viegli, jo ES fondu, un, līdz ar to arī kopējā finansējuma samazinājums, atspoguļosies realizējamo ceļu projektu sarukumā.