„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 29. marts
Piektdiena
Agija, Aldonis
+11.5 °C
apmācies

Pārvadājumos ar sabiedrisko transportu gaidāmas izmaiņas

Lai mudinātu cilvēkus privātā autotransporta vietā biežāk izmantot sabiedrisko, Autotransporta direkcija kopā ar Satiksmes ministriju izstrādājusi sabiedriskā transporta nākotnes koncepciju periodam no 2021. līdz 2030. gadam.

Nesen viesojoties Daugavpilī, Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš pastāstīja „Latgales Laikam” par sabiedriskā transporta nākotnes koncepciju un citām aktualitātēm.

Mugurkauls -- dzelzceļš

Sabiedriskā transporta nākotnes koncepcijas pamatnostādnēs dzelzceļš ir minēts kā mugurkauls. Kur daudz pasažieru, loģiskāk tos pārvadāt pa dzelzceļu, jo dzelzceļa vagoni fiziski spēj uzņemt vairāk pasažieru. Vēsturiski iegājies, ka visvairāk pasažieru pārvadā elektrovilcienu zonā, kas ir tuvāk Rīgai. No dīzeļvilcienu zonas vislabākais ir Daugavpils un Cēsu–Valmieras virziens. „Jaunais uzstādījums skaidri iezīmē, ka valsts nedotēs autobusu pārvadājumus vairākos maršrutos, kur ir salīdzinoši bieža vilcienu kustība, piemēram: Jūrmala–Rīga, Jelgava–Rīga, Sigulda--Rīga. Latgalē vienīgā šāda līnija ir Daugavpils–Rīga. Vilciens paliks kā valsts pasūtījums. Ja tiks veikta dzelzceļa elektrifikācija, varēs kāpināt arī reisu izpildes biežumu,” teica K. Godiņš.

Tur, kur valsts nedotēs pārvadājumus, savus pakalpojumus varēs sniegt komercpārvadātāji, izpildot prasības attiecībā uz kvalitāti, pieejamību, atvieglojumu saņēmēju kategoriju apkalpošanu, u.tml. Potenciāls tam ir, jo autobusu Rīga--Daugavpils piepildījums ir labs. Arī pēdējā laika „Lux Ekspress” aktivitātes apliecina interesi par šo līniju kā par potenciālu līniju komercpārvadājumiem.

Visu rakstu lasiet 9. jūlija numurā.