„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 25. aprīlis
Ceturtdiena
Bārbala, Līksma
+6.4 °C
apmācies

Kāpēc meža ceļus būvē uz nekurieni?

Eglaines pagasta iedzīvotāji uzdeva loģisku jautājumu, kāpēc mežā uzbūvētais ceļš ir labākas kvalitātes nekā pagastu ceļi un kāpēc tas beidzas nekurienē.

Meža ceļa saimnieks ir AS  „Latvijas valsts meži”, kas plāno, būvē un izmanto meža ceļus valsts mežu apsaimniekošanai, tikmēr par valsts un pagasta ceļiem atbild to īpašnieki, skaidro uzņēmuma AS „Latvijas valsts meži” Dienvidlatgales reģiona meža apsaimniekošanas plānošanas vadītāja Daiga Ancāne un Meža infrastruktūras Latgales reģiona vadītājs Māris Matisāns.

“Meža ceļu izbūve noteiktajās vietās nepieciešama, lai meža apsaimniekošana būtu ekonomiski lietderīga. Katra meža ceļa izbūves vieta tiek rūpīgi izvērtēta. Jo lielāks ir kokmateriālu pievešanas attālums no meža līdz vietai, kur to var aizvest ar autotransportu, jo dārgāks ir katrs izstrādātais koksnes kubikmetrs,” uzsver Daiga Ancāne. Savukārt Māris Matisāns pieļauj, ka cilvēks vizuāli redz, kāds ir ceļš un kur tas beidzas, bet neaizdomājas, ka tas uzbūvēts, lai AS „Latvijas valsts meži” varētu ekonomiski un racionāli apsaimniekot valsts mežu teritorijas.   

„Meža ceļus būvējam nevis īstermiņa vajadzībām, bet ievērojami ilgākam laika periodam, turklāt tie ir pieejami visai sabiedrībai, tostarp arī privāto mežu īpašniekiem, un, ja ceļš iet gar viensētām, tad tas ir pieejams arī to saimniekiem. Gan jau arī ogotāji un sēņotāji priecājas, ka mežā var iebraukt ar automašīnu. Uz meža ceļiem mēs izvietojam informatīvās zīmes ar ceļa nosaukumu un informāciju, ka ceļš, pa kuru jūs pārvietojaties, ir paredzēts valsts meža apsaimniekošanai un uz ceļa var būt dažādi ierobežojumi. Uz šī ceļa priekšroka būs meža apsaimniekošanas tehnikai, piemēram kokvedējam. Mēs aicinām nenodarīt pāri mežam un meža autoceļiem, neatstāt mežā atkritumus un nebojāt ceļa zīmes,” skaidro Māris Matisāns. 

 

Visu rakstu lasiet 12. novembra numurā.

Komentāri

13.11.2019 23:28
Jezups
LVC klerki , kuri rīkojas ar LVC milzu peļņu, paši nevienu koku nav līdz ciršanas vecumam izaudzējuši. Tikai Muļķu zemē VAS pelņu var atļauties ieguldīt ceļu , pa kuriem pārvietojas pārsvarā meža cūkas un stirnas, izbūvē , nevis sākotnēji parūpēties par lauku ceļiem, kurus izmanto ikdienā nodokļu maksātāji, kuri nav laboti gadus 40 un kurus sabojā tai skaitā arī pārkrautie baļkuvedeji,