„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 28. marts
Ceturtdiena
Ginta, Gunda, Gunta
+12.9 °C
nedaudz mākoņains

DLRR plāno lūgt palīdzību arī Daugavpils pašvaldībai

Viena no lielākajiem Daugavpils uzņēmumiem, AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" (DLRR) vadība tuvākajās dienās plāno vērsties pēc palīdzības arī vietējā pašvaldībā, Daugavpils vadības preses konferencē žurnālistiem paziņoja domes priekšsēdētāja vietniece Līvija Jankovska.

 


Nesen DLRR vadība vērsās Ekonomikas ministrijā ar lūgumu piešķirt uzņēmumam valsts eksporta garantijas. Nesaņemot tās, uzņēmums var zaudēt daļu pasūtījumu, kā rezultātā tam var nākties būtiski samazināt strādājošo skaitu.

 


Patlaban Daugavpils domes Biznesa attīstības nodaļas speciālisti ir iepazinušies ar šo jautājumu un apsver iespējamos rīcības variantus. Sakarā ar pasūtījumu trūkumu uzņēmumā Nodarbinātības valsts aģentūras Daugavpils filiāle jau ir saņēmusi piecus iesniegumus no DLRR darbiniekiem, kas ir stājušies uzskaitē kā bezdarbnieki.

 


Vēršoties pēc palīdzības pašvaldībā, uzņēmuma vadība cer uz tās atbalstu komunikācijā ar Ekonomikas ministriju. Eksporta garantiju piešķiršana ļaušot uzņēmumam saņemt jaunus pasūtījumus, sekmējot uzņēmuma konkurētspēju un sadarbību ar citiem ārvalstu uzņēmumiem.

 


Domes priekšsēdētāja vietniece norādīja, ka pašvaldība plāno turpināt darbu, lai sniegtu atbalstītu DLRR. Konkrētu draudu uzņēmuma darbinieku masveida atlaišanai pagaidām nav.

 


Daugavpils domes priekšsēdētājs Igors Prelatovs norādīja -- tas, ka uzņēmumi vēršas savas valsts valdībā pēc eksporta garantijām Baltijas un Eiropas valstīs ir ierasta prakse. Tas palīdz plānot darbu ilgtermiņā un celt uzņēmuma konkurētspēju.

 


DLRR akcionārs un patiesais labuma guvējs Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis intervijā aģentūrai LETA atzinis, ka, nesaņemot eksporta garantijas, uzņēmumam var nākties atlaist pusi jeb aptuveni 300 darbiniekus.

 


Daugavpils uzņēmuma gadījumā liela problēma ir tā, ka konkurenti Lietuvā, Polijā, Ukrainā, Krievijā, Čehijā un Vācijā ļoti aktīvi izmanto valsts atbalstu eksportam.

 


Pēdējos divus mēnešus darba apjoms DLRR esot samazinājies gandrīz uz pusi. Taču pagaidām uzņēmumā masveida atlaišanas nenotiek, jo cerība saņemt eksporta garantijas nav zaudēta. Savukārt to saņemšana ļautu uzņēmumam noslēgt jaunus līgumus un saņemt remontēšanai lokomotīves.

 


Viens no iemesliem, kādēļ uzņēmumam līdz šim nav izdevis saņemt eksporta garantijas, ir Oļegam Osinovskim izvirzītās apsūdzības.