„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 14. oktobris
Pirmdiena
Minna, Vilhelmīne
+6.5 °C
apmācies

DLRR atbalstīja partneri Ukrainā

Liktenis, kas piemeklējis vienu no lielākajām Daugavpils rūpnīcām, neatstāj vienaldzīgu nevienu, arī uzņēmuma partnerus Ukrainā, kur šobrīd notiek karš, ko iesāka Krievija, uzbrūkot suverēnai valstij. Ar lūgumu atbalstīt Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu (DLRR) Latvijas Republikas Satiksmes ministrijā vērsās Ukrainas infrastruktūras ministrs Aleksandrs Kubrakovs un rūpnīcas "Azovstaļ" īpašnieki.

DLRR valdes locekle Natālija Petrova medijiem vairākkārt stāstījusi par rūpnīcas sarežģīto situāciju. Par to viņa runāja arī pasākumā "Brančs ar uzņēmējiem", ko maija sākumā organizēja Daugavpils pilsētas pašvaldības Pilsētas saimniecības un attīstības komitejas priekšsēdētājs Igors Aleksejevs. “Diezgan īsā laika periodā rūpnīcu piemeklēja trīs milzīgas problēmas. Pirmā -- energonesēju cenu kāpums decembrī. Mūsu elektrības rēķins bija 300 tūkstoši eiro. Otrā -- visu mūsu izmantoto produktu -- metāls, kabeļu izstrādājumi utt. -- izmaksas. Turklāt daudzus līgumus mēs noslēdzām pirms vairākiem gadiem un tajos noteiktās saistības jāpilda par līgumos noteiktajām cenām. Trešā problēma ir globālā ģeopolitiskā krīze. Mūsu partneri ir Ukrainas uzņēmumi. Pabeidzām darbus Ukrainas pasūtītājam, taču tas pašlaik nevar mums samaksāt, jo Ukrainas Nacionālā banka ir noteikusi moratoriju maksājumiem ārvalstu valūtā,” par rūpnīcas likstām stāstīja Natālija Petrova. Vienlaikus viņa pavēstīja, ka rūpnīcas valde vairākkārt vērsusies pēc palīdzības ministrijās, taču līdz šim saņēmusi tikai formālas atbildes, ka iespēju robežās tiks izstrādātas programmas, kurās varēs vērsties ražotnes vadītāji. Taču šobrīd valde bija spiesta veikt ārkārtīgi nepopulāru pasākumu uzņēmuma glābšanai, atlaižot 240 cilvēkus.

Maija sākumā Ukrainas infrastruktūras ministrs Aleksandrs Kubrakovs nosūtīja vēstuli Latvijas satiksmes ministram Tālim Linkaitim, kurā norādīja, ka "DLRR ilggadējai pieredzei, unikālajai darba specifikai un spējai nodrošināt pilnu pakalpojumu klāstu būs izšķiroša nozīme Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanā pēc kara." Ministrs vēstulē uzsvēra DLRR speciālistu augsto apkalpošanas un ritošā sastāva kapitālremonta kvalitāti, kā arī to, ka labas iepriekšējās sadarbības rezultātā izveidojusies savstarpēja uzticēšanās.

Savukārt Ukrainas rūpnīcas "Metinvest" vadītājs Aleksandrs Gerasimčuks vērsās Latvijas Republikas Ministru kabinetā, informējot mūsu valdību par Daugavpils rūpnīcas stratēģisko nozīmi dzelzceļa infrastruktūras un aprīkojuma atjaunošanā. Tāpat kā Ukrainas infrastruktūras ministrs, A. Gerasimčuks uzsver, ka dzelzceļa tehnikas remonts Ukrainā kara rezultātā ir kļuvis absolūti nepieejams. Pēc viņa teiktā, šobrīd DLRR ir viens no galvenajiem "Metinvest" partneriem. Uzņēmums ir ļoti ieinteresēts, lai Daugavpils rūpnīca turpinātu izpildīt pasūtījumus, nodrošinot lokomotīvju remontu un modernizāciju.

Uzziņa. "Metinvest" pieder arī rūpnīca "Azovstaļ" Mariupolē, kas tagad ir zināma visā pasaulē. Pēdējā laikā tā ir ļoti cietusi no Krievijas karaspēka uzbrukumiem. "Azovstaļ" teritorija pastāvīgi tiek apšaudīta ar visa veida ieročiem, tostarp bombardēta no gaisa.

Avīzes "Latgales Laiks" reportiere sazinājās ar Natāliju Petrovu. DLRR valdes locekle sacīja, ka atbalsta vēstules no Ukrainas viņai bijis patīkams pārsteigums. “Es ļoti ceru, ka šis atbalsts un aicinājumi palīdzēt mūsu rūpnīcai ietekmēs valdības rīcību saistībā ar Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu. Tam tic arī mūsu darbinieki. Līdz šim uz mūsu palīdzības lūgumiem no ministrijām esam saņēmuši tikai formālas atbildes,” emocijās dalījās Natālija Petrova.

Par DLRR

AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" jeb DLRR ir lielākais dzelzceļa ritošā sastāva modernizācijas, iekārtu remonta un rezerves daļu ražošanas uzņēmums Baltijas valstīs. Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir maģistrālo un manevru dīzeļlokomotīvju remonts un modernizācija; dīzeļvilcienu un elektrovilcienu remonts un modernizācija; pasažieru vagonu remonts un modernizācija; dzelzceļa ritošā sastāva aprīkojuma remonts; dzelzceļa ritošā sastāva rezerves daļu ražošana; metālapstrāde.

Pēdējo trīs gadu laikā rūpnīcas apgrozījums bijis vidēji 37,7 miljoni eiro. Kopējā valstij nomaksāto nodokļu summa ir gandrīz 9 miljoni eiro.

Rūpnīca dibināta 1866. gadā kā galvenā tvaika lokomotīvju remonta darbnīca. 1965. gadā uzņēmums tika rekonstruēts, kas ļāva veikt dīzeļlokomotīvju kapitālo remontu. Kopš 2014. gada DLRR savas darbības paplašināšanai ir piesaistījusi investīcijas vairāk nekā 7 miljonu eiro apmērā.