„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 3. maijs
Piektdiena
Gints, Uvis
+16.1 °C
daži mākoņi

Sabiedriskais transports Daugavpilī pagaidām nekļūs dārgāks

Margarita Vigule

19. decembrī gandrīz visu dienu Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes Pilsētas saimniecības un attīstības komitejas deputāti apsprieda jautājumu par braukšanas sadārdzināšanos pilsētas sabiedriskajā transportā. Komitejas priekšsēdētājs Igors Aleksejevs uzaicināja uz sēdi uzņēmuma “Daugavpils satiksme” (DS) pārstāvjus, lai saņemtu pamatojumu būtiskai braukšanas maksas paaugstināšanai, taču pārliecinošu skaidrojumu tā arī nesaņēma. Tādējādi no 1. janvāra braukšanas maksa sabiedriskajā transportā nepieaugs, Igors Aleksejevs pavēstīja laikrakstam „Latgales Laiks”.

Jau mēnesi pilsētā aktīvi tiek apspriests iespējamais braukšanas maksas paaugstinājums sabiedriskajā transportā no 70 centiem līdz 1 eiro. Par to pirms dažām nedēļām paziņoja pašvaldības uzņēmuma „Daugavpils satiksme” vadītājs Sergejs Blagoveščenskis. Viņš skaidroja, ka šāda lēmuma pamatā ir minimālās darba algas pieaugums un energoresursu cenu kāpums.

Pilsētas saimniecības un attīstības komitejas vadītājs Igors Aleksejevs ir uzņēmējs ar gana lielu pieredzi un labi zina, kā veidojas tarifs. Tāpēc viņš uz kārtējo komisijas sēdi uzaicināja DS pārstāvjus, lai izskatītu jautājumu par braukšanas maksas paaugstināšanu, uzklausot pamatojumu. Uzņēmums „Daugavpils satiksme” ir iegādājies jaunus tramvajus un autobusus, kuriem nav nepieciešami tādi paši remontdarbi kā vecajiem, savukārt energoresursu cenas, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir samazinājušās. Proti, pat neskatoties uz to, ka minimālā darba alga pieaug, “Daugavpils satiksmei” ir radušās pozīcijas, kur uzņēmums tagad var ietaupīt un līdz ar to segt radušos izdevumus pats, nevis uz pilsētnieku rēķina.

Sēdes laikā deputātiem tā arī neizdevās saņemt nepieciešamo pamatojumu, tāpēc priekšsēdētājs Igors Aleksejevs nolēma sasaukt komisijas ārkārtas sēdi pulksten 15.00, lai uzņēmuma vadība varētu rūpīgāk sagatavoties un pamatot savu priekšlikumu par braukšanas maksas paaugstināšanu. Tomēr tas nenotika.

„“Daugavpils satiksmes” pārstāvji uz otro komitejas sēdi ieradās daudz sagatavotāki, taču uz precizējošiem jautājumiem atbildes atkal netika sniegtas. Lūk, tikai daži no jautājumiem, kas joprojām ir neskaidri:

* kādā veidā “Daugavpils satiksmē” aprēķināja tarifu 1 eiro apmērā, ja pašvaldības Budžeta komisija darbu vēl nav pabeigusi un vēl nav skaidrības par dotāciju apmēru, ko uzņēmums saņems;

* kāpēc uzņēmuma pasažieru plūsma ir tik būtiski samazinājusies, salīdzinot ar pirmskovida laikiem;

* vai ir veikta analīze un pasākumi plūsmas palielināšanai;

* kāds ir uzņēmuma „Daugavpils satiksme” redzējums par pasažieru skaitu, ja braukšanas maksa tiks palielināta līdz 1 eiro;

* kāds ir pamatojums uzņēmuma priekšlikumam palielināt ikmēneša braukšanas kartes cenu līdz 60 eiro. Šis jautājums ir īpaši interesants, jo izjauc matemātisko loģiku: ja braukšanas karte maksā 60 eiro mēnesī un maksa par vienu braucienu ir 1 eiro, pasažieriem nekādu jūtamu ietaupījumu nebūs! Braukšanas kartei, ko iegādājas regulārs pasažieris, vajadzētu maksāt ievērojami lētāk: regulāram pasažierim priekšrocības ir lēta braukšana, uzņēmuma priekšrocības ir garantēta summa budžetā.

Diemžēl tamlīdzīgu jautājumu ir ļoti daudz. Uzņēmuma “Daugavpils satiksme” pārstāvji ne jau pirmo gadu lūdz atbalstīt viņu priekšlikumu paaugstināt braukšanas maksu, un ir skaidrs, ka, ņemot vērā inflāciju un strauju sadārdzinājumu itin visā, nebūs iespējams izvairīties no braukšanas maksas palielināšanas. Taču jebkuram palielinājumam ir jābūt skaidri un saprotami pamatotam, ir jāiesniedz visi aprēķini un prognozes, un ikvienam pilsētniekam ir jābūt skaidrībā par to, kur tiek iztērēts katrs viņa cents. Un šādu pamatojumu no „Daugavpils satiksmes” pašvaldība vēl nav saņēmusi. Šādā situācijā tarifu paaugstināt vienkārši nav iespējams,” sacīja I. Aleksejevs.

Tādējādi no 1. janvāra nebūs iepriekš prognozētā braukšanas maksas pieauguma pilsētas sabiedriskajā transportā. Pie šī jautājuma deputāti atgriezīsies jaunajā gadā, kad būs zināmi Budžeta komisijas darba rezultāti, kā arī dotāciju apmērs uzņēmumam „Daugavpils satiksme”.

Komentāri

23.12.2023 08:18
Paldies
Daugavpils vienner ir bijusi pruejsgalaa ar rupem par cilvekiem.malaci