„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 23. novembris
Sestdiena
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds
-1.3 °C
apmācies

Daugavpilī sākuši kursēt DLRR būvētie tramvaji

Ivars Soikāns

Pēc visu nepieciešamo valsts pārbaudošo iestāžu atzinumu saņemšanas šonedēļ, Pirmajos Ziemassvētkos, 25. decembrī, Daugavpilī sāka kursēt Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā (DLRR) būvētie tramvaji, „Latgales Laiku” informēja Daugavpils valstspilsētas pašvaldībā.

Četrus jaunos tramvajus Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca izgatavojusi sadarbībā ar čehu kompāniju “Pragoimex” Kohēzijas fonda līdzfinansētā projektā “Videi draudzīga un integrēta mobilitāte Daugavpils pilsētā” ietvaros.

Līgums par tramvaju izgatavošanu starp SIA “Daugavpils satiksme” un AS “Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca”, saskaņā ar iepirkuma rezultātiem, tika noslēgts 2022. gada septembrī, tā kopējā vērtība -- 7,4 miljoni eiro bez pievienotās vērtības noodokļa.

Jaunie tramvaja vagoni atbilst visām mūsdienu prasībām. Tie ir aprīkoti ar gaisa kondicionēšanas un videonovērošanas sistēmām, tramvaju vagonos ir pieejamas arī USB uzlādes. Salonā ir uzstādīti ekrāni, kas ļauj ātri un ērti noteikt savu atrašanās vietu un to, kad būs vajadzīgā pietura. Zemās grīdas tramvaji ir ērti lietošanā arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem.

Ideja par tramvaja vagonu ražošanu Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcā radās pirms teju 20 gadiem, beidzot to ir izdevies īstenot. Tramvaju izgatavošanas procesā DLRR nācies saskarties ar dažādiem izaicinājumiem, sākot ar tehnisko problēmu risināšanu un beidzot ar personāla apmācību.

 

AS „Daugavpils satiksme”” valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis atzina, ka jaunie Daugavpilī ražotie tramvaju vagoni kļūs uzņēmumam par labu ritošā sastāva papildinājumu. Būtiski ir arī tas, ka šie tramvaju vagoni ir ražoti Eiropas Savienībā un to kvalitāte atbilst visām tās prasībām, kas, savukārt, vieš cerības, ka to ekspluatācija būs droša un nebūs problēmu ar to apkopi, atšķirībā no Krievijā ražotajiem tramvajiem, kuru apkalpošanā uzņēmumam ir radušās nopietnas problēmas. Neskatoties uz to, ka arī Krievijā izgatavotajos tramvajos aptuveni 80% detaļu ir ražotas Eiropā, būtiskākā to atšķirība ir elektronikā un vadības ierīcēs, kas ir ražotas Krievijā. Rezultātā, ja šīs ierīces iziet no ierindas vai vienkārši nolietojas, tramvaja turpmākā ekspluatācija kļūst problemātiska.