Pagājušajā nedēļā pašvaldības uzņēmumu „Ornaments” apmeklēja Augšdaugavas novada domes priekšsēdētājs Vitālijs Aizbalts, lai uzzinātu, kā sokas darbs valdes locekles Lienes Valaines vadībā, kura amatā stājās šī gada janvārī. Saņemtā informācija iepriecināja pašvaldības priekšsēdētāju -- darbs uzņēmumā rit pareizā virzienā.
Ne tik sen par uzņēmumu, kas darbojas Ilūkstē, izskanēja negatīvs viedoklis. Pēc Andreja Jeršova iecelšanas SIA „Ornaments” valdes locekļa amatā uzņēmumā izveidojās visai saspringta situācija. 2023. gada decembrī pašvaldība saņēma sūdzību par vadītāju, ko bija parakstījuši 34 darbinieki. Tomēr, pēc darbinieku teiktā, pašvaldības uzņēmuma kapitāla daļu turētājs pašvaldības izpilddirektors Pēteris Dzalbe nesniedza atbalstu. Tā rezultātā speciālisti sāka pamest uzņēmumu. Sekoja arī citi nepatīkami notikumi, piemēram, tika zaudēti divi „Altum” projekti. Tas viss izraisīja daudzu iepriekšējā sasaukuma Augšdaugavas novada domes deputātu neuzticēšanos. Tā rezultātā pagājušā gada 19. decembrī Finanšu komitejas sēdē deputātiem bija jāizskata jautājums par Andreja Jeršova atbilstību ieņemamajam amatam.
„Pacietības mērs bija pilns, un mēs sagatavojām lēmuma projektu, lai ieviestu izmaiņas uzņēmuma valdes sastāvā, uzdotu pašvaldības izpilddirektoram atbrīvot no amata uzņēmuma valdes locekli, jo viņš zaudējis uzticību, un informēt par uzņēmuma turpmāko darbu,” laikrakstam "Latgales Laiks" pastāstīja toreizējais pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks Vitālijs Aizbalts. Neilgi pirms Finanšu komitejas sēdes P. Dzalbe iesniedza deputātiem A. Jeršova parakstītu atlūgumu. Savukārt šī gada 15. janvārī uzņēmuma vadītājas amatu ieņēma juriste Liene Valaine.
„Pašlaik steidzami, un tā ir galvenā prioritāte, ir jāatrisina nepabeigto darbu problēma. 2025. gadā tie nebija ievadīti sistēmā, nebija aprēķināti, nebija sagatavoti. Pagājušajā gadā māju apkalpošanai tika pieņemti darbā aptuveni astoņi jauni meistari, taču neviens no viņiem darbu neizpildīja. Mūsu pārziņā bija septiņdesmit mājas, tagad jau ir 73. Taču nav tāmju, nekas nav ievadīts sistēmā. Uzņēmumā it kā bija pieņemts darbā cilvēks no Rēzeknes, kuram it kā bija jāstrādā ar šīm tāmēm, bet līdz šim nekas netika izdarīts. Tāpēc vispirms ir jāpaveic šie darbi, jārunā ar māju iedzīvotājiem, jāsaprot, kādā noskaņojumā viņi ir,” toreiz teica L. Valaine.
Radās problēmas arī ar divu „Altum” projektu īstenošanu, trūka speciālistu. Kopumā situācija bija diezgan sarežģīta. Tomēr tagad, pēc astoņiem mēnešiem, SIA "Ornaments" darbs ir manāmi uzlabojies.
"Daudzi speciālisti atgriezās uzņēmumā, darbs uzlabojās. Protams, ne visi uzreiz, mums joprojām ir vakance, bet es ceru, ka pavisam drīz atradīsim vajadzīgo speciālistu. Darbs virzās uz priekšu, visas tāmes ir ievadītas sistēmā, mēs strādājam, komunicējam ar cilvēkiem, rīkojam sanāksmes, skaidrojam situācijas, nepieciešamo darbu svarīgumu. Iepriekšējās vadības laikā izveidojās nepatīkama situācija, strādājot ar parādniekiem. Ir jāiedziļinās un jāsaprot katra situācija, bet bija tā -- parāds tika sadalīts divos maksājumos, neskatoties uz to, ka cilvēki nevar samaksāt šādas summas, taču cits risinājums netika piedāvāts. Vadība nevēlējās ar viņiem runāt. Neviens nezināja par tāmēm, lai gan īpašniekiem ir tiesības iepazīties ar šiem dokumentiem, bet tagad situācija ir mainījusies. Mēs cenšamies uzlabot šo darbu un esam sasnieguši pozitīvus rezultātus, par ko vēlos pateikties saviem kolēģiem," sacīja Liene Valaine.
Pašlaik jau ir parakstīti četri līgumi par grantu projektiem -- runa ir par 90% „Altum” līdzfinansējumu tehniskās dokumentācijas izstrādei. Divas mājas drīzumā saņems „Altum” finansējumu darbiem, kas uzlabos to energoefektivitāti.
„Pirmie seši mēneši ir pagājuši, un SIA “Ornaments” šajā periodā ir strādājusi ar peļņu, ekonomiskie rādītāji uzlabojušies. Priecājos, ka uzņēmumā atgriezušies speciālisti, ļoti aktīvi ķērusies pie darba Inga Zeltiņa, viņa strādā ar dzīvojamo ēku apkalpošanu, un lielā mērā pateicoties viņas darbam izdevās iegūt nepieciešamos projektus. Šodienas problēma ir darba algas. SIA “Ornaments” darbiniekiem tās nav augstas, ņemot vērā viņu spējas, prasmes un profesionalitāti. Mēs cenšamies risināt šo problēmu, runājot ar finanšu ministru, Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvjiem. Iepriekšējos gados vadība neizmantoja iespēju paaugstināt darbinieku algas par 2,6% divu gadu laikā, tāpēc vēlamies to izdarīt tagad ar atbildīgo iestāžu atļauju. Vēlos informēt, ka nesen nomainījies pašvaldības pārstāvis, kas ir šī uzņēmuma kapitāla daļu turētājs. Izpilddirektors Pēteris Dzalbe deleģēja šīs funkcijas tehniskajam direktoram Valērijam Ļaksam. Līdz ar to ir uzlabojusies pašvaldības un uzņēmuma sadarbība. Saņemam mazāk sūdzību par uzņēmuma darbu nekā iepriekšējās vadības laikā. Tas viss iepriecina,” uzņēmuma apmeklējumu rezumēja Augšdaugavas novada domes priekšsēdētājs Vitālijs Aizbalts.
Komentāri