Pagājušajā nedēļā beidzās audits Daugavpils Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldē. Domes iekšējā audita vadītāja pienākumu izpildītājs Vladimirs Pjankovskis pastāstīja „Latgales Laikam” par pārbaudes rezultātu galvenajiem punktiem.
Pirmais, kam auditori pievērsa uzmanību, ir fakts, ka dažām skolām joprojām ir sava grāmatvedība, lai gan, saskaņā ar nolikumu, kas tika pieņemts Izglītības pārvaldes reorganizācijas laikā, grāmatvedībai ir jābūt centralizētai. Decentralizācija ir novedusi pie tā, ka pārvaldei pašlaik ir vairāk nekā 450 piegādātāji. „Esmu vienisprātis ar vadītāju Marinu Isupovu, ka skola, veicot iepirkumu patstāvīgi, labāk zina, kas tai vajadzīgs, bet šāds piegādātāju skaits nav pieļaujams,” uzskata V. Pjankovskis. Auditori uzskata, ka tādejādi rodas haoss un pārvaldei nav iespējas ietaupīt, jo darbojas princips „katrs pats par sevi”. Ja iepirkumu konkursi notiktu centralizēti, tiktu paredzētas ievērojamas atlaides, kā arī vairākkārt samazinātos piegādātāju skaits. Pārvaldei tika ieteikts centralizēt skolu grāmatvedību.
„Tas, ko es varu nosaukt par līdzekļu izšķērdēšanu, ir maksa par publikācijām tikai dažos izdevumos. Tas ir pilnīgi nevajadzīgi. Pilsētnieki var saņemt informāciju no citiem avotiem,” atzīmēja V. Pjankovskis.
Kā atzīmēja auditors, kopumā Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldē nav runas par nepamatotu lielu nauda summu tērēšanu, ir tikai daži punkti, kuriem rekomendēts pievērst uzmanību.
Pašlaik ar audita rezultātiem iepazīstas domes priekšsēdētājs Jānis Lāčplēsis un pārvaldes vadītāja Marina Isupova.
Nākamā pašvaldības struktūra, kur veiks auditu, ir uzņēmums „Labiekārtošana D”.