Daugavpilī pastāv vairākas atkritumu izvešanas apmaksas sistēmas: privātais sektors maksā par faktisko atkritumu daudzumu, DzKSU pārvadīto daudzdzīvokļu māju iedzīvotāji, kuri nav pārņēmuši pārvaldīšanu, -- visi dzīvokļi vienādi, savukārt dzīvokļu īpašnieku kooperatīvo sabiedrību pārvaldīšanā esošo daudzdzīvokļu namu iedzīvotāji – pēc deklarēto cilvēku skaita. „Latgales Laiks” lūdza izskaidrot situāciju Daugavpils pilsētas domes priekšsēdētāja vietniekam Pēterim Dzalbem.
Pēc viņa teiktā, maksas aprēķināšanas variantu var būt vairāk, jo ir vēl arī citas iestādes – skolas, bērnudārzi un slimnīcas. Būtībā tā ir vienota sistēma, kas paredz atkritumu izvešanu saskaņā ar faktisko daudzumu. Privātmājas īpašniekam ir individuāls konteiners, bet daudzdzīvokļu namu īpašniekiem – viens kolektīvs konteiners. Sadzīves atkritumu kopējais apjoms tiek dalīts vai nu ar dzīvoklī deklarēto cilvēku skaitu (dzīvokļu kooperatīvi), vai ar īpašnieku skaitu (DzKSU). Galvenais, lai tas tiktu darīts saskaņā ar faktiski saražoto atkritumu daudzumu, kā tas noteikts likumā.
Pašlaik dzīvokļu īpašnieku kooperatīvo sabiedrības turpina strādāt pēc vecās sistēmas, bet arī viņiem ir jāmaina maksas aprēķināšanas veids, lai iedzīvotāju norēķinātos par faktiski izvestajiem atkritumiem. Sistēma, kad maksa par sadzīves atkritumu izvešanu katru mēnesi mainās atkarībā no apjoma konkrētajā periodā, Rīgā darbojas jau trīs gadus, Rēzeknē – divus. Arī kooperatīvi pāries uz šo sistēmu.
„Dome pašlaik izstrādā jaunus saistošos noteikumus par atkritumu apsaimniekošanu. Dzīvokļu kooperatīvu vadību uzaicinājām uz sarunu, uzklausījām viņu vēlmes, izskaidrojām likumu utt. Šonedēļ mums jāsaņem no viņiem atbildes par maksas aprēķināšanas veidiem par atkritumu izvešanu,” teica P. Dzalbe.
Visu rakstu lasiet 21.februārī.