„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 6. maijs
Pirmdiena
Didzis, Gaidis
+5.3 °C
neliels lietus

Starppilsētu reisu jauno sistēmu ieviesīs pakāpeniski

Aleksandrs Rube

Augusta beigās Ministru kabineta sēdē valdība nolēma uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību, izveidojot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma tajās teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu, kur bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu. Taču, lai ieviestu šo Autotransporta direkcijas (AD) izstrādāto sistēmu, būs nepieciešami vairāki gadi.

Saskaņā ar AD plāniem, no 2021. gada pasažieru pārvadājumi ar jauniem un mūsdienīgi aprīkotiem  autobusiem tiks veikti visā valstī, ne tikai atsevišķās Latvijas pilsētās un novados. Samazinoties iedzīvotāju skaitam, direkcija izmantos arī vieglās automašīnas, taču sākotnēji notiks   izmēģinājuma reisi.

„2018. gadā direkcija ieviesīs pirmos izmēģinājuma reisus, tie tiks veikti Vidzemē, īpaši reģiona pierobežā,” „Latgales Laikam” pastāstīja AD sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone, „tie būs autobusu reisi ar pieturām iepriekš saskaņotos punktos.”

Z. Plone atzīmēja, ka, lai vieglās automašīnas izmantotu kā sabiedrisko transportu, MK būs jāapstiprina vēl daži svarīgi grozījumi. Galīgajā variantā jaunā sistēma būs šāda:

  • pasažieris paziņo par braucienu 24 stundas līdz transporta nosūtīšanai;
  • autobuss vai vieglā automašīna ierodas noteiktajā punktā saskaņā ar savu fiksēto grafiku. Ja pieteikums braucienam netika saņemts – transports nebrauc. Savukārt, ja ir kaut viens pieteikums, transports dodas ceļā;
  • maršruts var tikt saīsināts, kā arī daļēji mainīts pēc pasažieru lūguma.

Informāciju var jaunās sistēmas ieviešanu varēs uzzināt plašsaziņas līdzekļos un sabiedriskā transporta pieturās. Kā teica Daugavpils autobusu parka vadītājs Sergejs Mihailovs, kurš atbalsta šo ideju, līdzīga sistēma jau sen darbojas Zviedrijā un citās Eiropas valstīs.

Uzziņai

Pašlaik sabiedriskā transporta autobusu vidējais vecums Latvijā ir vairāk nekā 12 gadi. Dažos valsts reģionos transports tiek ekspluatēts pat 36—38 gadus.

Kā liecina Autotransporta direkcijas dati, rentabli ir tikai 2—3% starppilsētu maršrutu.

Latvijā katrs septītais maršruts tiek dotēts (valsts atbalsts ir 85% un vairāk).