„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 19. aprīlis
Piektdiena
Fanija, Vēsma
+1.1 °C
neliels sniegs

Daugavpilī saražota miljonā tonna asfalta

Daugavpils asfaltbetona rūpnīca darbu sāk pl. 5.45 // Foto: Egita Terēze Jonāne

11. oktobrī uzņēmuma „Binders” Daugavpils asfaltbetona rūpnīcā tika saražota miljonā tonna asfalta.

Miljons tonnu asfalta saražotas 18 gados (pārvietojamā asfaltbetona rūpnīca ir atradusies dažādās vietās, bet no 2012. gada oktobra -- Daugavpilī), taču lauvas tiesa -- 0,4 milj. tonnu, ir uzklāti Daugavpilī. Proti, tranzīta A13 (18. novembra), Komunālās, Ventas, Vidzemes, Daugavas, Liepājas, Dunduru, Stiklu, Ziemeļu industriālās zonas u.c. ielās.

Daugavpils asfaltbetona rūpnīcas ražošanas vadītājs Aigars Pudāns, izrādot rūpnīcu, teica, ka darbs Dunduru ielā, kur atrodas rūpnīca, sākas pl. 5.45. Vispirms ceļu būvmateriālu testēšanas laboratorijā tiek pārbaudīta materiālu kvalitāte, piemēram, cik ir izturīgas un blīvas ir šķembas, kāds ir to nodilums. Tāpat laboratorijā katru dienu tiek testēti asfalta klucīši jeb paraugi, kuru temperatūra ir 160o C.  Laboranti veic noteiktus temperatūras un mitruma pārbaudījumus, arī sitienu slodzi, tā imitēdami apstākļus, kas vērojami uz Latvijas ceļiem. Savukārt, iemērcot asfalta paraugu ūdenī, tiek pārbaudīts, cik tas ir porains, piemēram, ceļu virskārtas asfaltam jābūt mazāk porainam, lai nesakrātos ūdens, kas ziemā sasalstot izplešas un deformē asfaltu, tāpēc rodas bedres.

Aigars Pudāns

„Jāuzsver, ka būvmateriāli tiek testēti jau karjeros, bet laboratorijā tos pārbaudām otrreiz. Ja laboranti saka, ka visas sastāvdaļas ir kvalitatīvas, tehnologs raksta „recepti”, kas nonāk pie operatora, kurš to tālāk atdod iekrāvēja vadītājam. Viņš smiltis, šķembas u.c. sastāvdaļas saber atsevišķos bunkuros. Datorizētas iekārtas nodrošina, ka no bunkuriem nonāks ražotnē tikai tās sastāvdaļas un tādā daudzumā, kādu tehnologs ir iekļāvis asfalta „receptē”. Visi būvmateriāli tiek žāvēti un uzkarsēti. Vēlāk tiek pievienotas piedevas, saistvielas, kuras samaisot rodas asfalta masa. Tā nokļūst atsevišķā bunkurā, no turienes - kravas automašīnā,” uzsvēra Aigars.

Laboratorijā tiek testēti arī gatavā asfalta paraugi

Pilnu rakstu lasiet 16. oktobra numurā.