„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 9. maijs
Ceturtdiena
Einārs, Ervīns, Klāvs
-2.6 °C
daži mākoņi

Datorspēļu pirmsākumi

Apmaksāta informācija

Šodien datorspēles ir reālistiskā grafika, inovācijas, tehnoloģijas, prieks un laika pavadīšana gan maziem, gan lieliem, problēmas un uztraukums vecākiem. Datorspēļu pasaule ātri un strauji attīstās, atkal un atkal dāvinot spēlētājiem jaunas spēles, jaunus stāstus un jaunus jaukus spēļu vakarus. Videospēļu nozare katru gadu ir novērojusi ievērojamu izaugsmi.  2019. gadā nozare guva milzīgus 151,9 miljardus ASV dolāru kā kopējos ieņēmumus. Bet vai jūs kādreiz domājat, kā sāka attīstīties pašas pirmās datorspēles? Bet katrai lielai impērijai bija savs sākums.

Pirmā datorspēle

40. gadu sākumā Tomass T. Goldsmits Jr.  un Estle R. Mann izveidoja ierīci.  Ierīce nebija līdzīga mūsdienu videospēlēm. Pat neatgādināja.  Bet tā bija tehnoloģija ar ekrāna pārklājumiem, kas ļāva lietotājiem spēlēt pamata spēles.  Tas bija pazīstams kā katodstaru cauruļu izklaides ierīce.  Drīz 1958. gadā Viljams Higinbothams izgudroja spēli ar nosaukumu Teniss diviem.
Pēc dažādiem izmēģinājumiem un kļūdām Ralfs H. Bīrs beidzot nonāca pie attiecīgas videospēles, kuru cilvēki varēja spēlēt konsolē.  Tas kļuva pazīstams kā Magnavox Odiseja. Visu pārējo videospēļu vidū šī izrādījās milzīga veiksme spēļu nozarē.

Nākamais solis - brūna kaste.

Viena no pirmajām spēlēm, kas bija paredzēta cilvēkiem spēlēšanai mājās, bija The Brown Box.  Ralfs Bērs izlaida brūno kasti 1976. gadā. Brūno kasti varēja sinhronizēt ar jebkuru televizoru. Ar Brown Box varēja spēlēt galda tenisu, dambreti un daudzas citas aizraujošas spēles mājās.  
Tātad, Brown Box kļuva par superhitu starp cilvēkiem visā pasaulē.  

Vēlāk 1972. gadā tā tika licencēta Magnavox. Bet Magnavox neizturēja ilgi, jo turpmākajos gados tā darbība tika pārtraukta.  Šajā laikā tika pārdoti 300 000 konsoles. Mārketinga kampaņas tika vainotas par tās vājo izaugsmi tirgū. Bet pat šodien cilvēki turpina uzskatīt, ka brūnā kaste bija digitālo spēļu industrijas parādīšanās. Par to nav šaubu.

Videospēļu koncepcijas attīstība

Laikā no 1966. līdz 1967. gadam sāka attīstīties elektromehāniskās spēles Periscope un Crown Special Soccer. Par to bija atbildīgas Sega un Taito. Līdz 1972. gadam Atari izcēlās kā pirmais spēļu uzņēmums, kas palīdzēja izveidot etalonu liela mēroga spēļu nozarei.

Atari ne tikai izstrādāja spēles, bet arī koncentrējās uz arkādes spēļu izgudrošanu. Galu galā Pong tika palaists kā pirmā elektroniskā videospēle, un pasāžu automāti sāka uzstādīt visos tirdzniecības centros un sabiedriskās vietās.  Kad cilvēki sāka saprast, cik ļoti visiem patīk spēlēt šīs spēles, gandrīz 15 uzņēmumi pēc tam izveidoja videospēles un sāka paplašināt savu tirgu šajā nozarē.  Tagad cilvēki bija pazīstami ar pašreizējo videospēļu koncepciju.

Tas bija arī tad, kad katrs uzņēmums vēlējās izveidot labāko video spēli un izcelt savu zīmolu.  Tā rezultātā konkurence šajā nozarē sāka uzlaboties.  Drīz vairāki spēļu uzņēmumi gaidīja rindā, lai uzsāktu savas videospēles un nonāktu tirgū ar kaut ko citu.

MultiPlayer spēļu sākums

Vai jūs domājat, ka bezmaksas spēļu automāti bez lejupielādes spēlēm izcēlās automātiski?  Nē!  Tas bija vairāku gadu konsekventa smaga darba un automatizācijas rezultāts.  Līdz 1970. gadam ķēdes restorānos ASV sāka darboties videospēles.  Tas tika darīts, lai ļautu sabiedrībai piedzīvot kaut ko citu, kaut ko jaunu, jaunas emocijas un azartu, kā kazino spēles, kas ir domātas, kā cilvēku anti stress, tā arī darbojas datorspēles.  Līdz tam brīdim cilvēki varēja ierakstīt savus spēļu rezultātus un būt daļa no nozares ātrās konkurences.

Spēles neizejot no māja

Līdz 20. gadsimta 70. gadu sākumam personālie datori sāka attīstīties visā pasaulē, ļaujot cilvēkiem piekļūt saviem privātajiem tehnoloģiskajiem ekrāniem, lai spēlētu video spēles tiešsaistē.  Intel izgudrojums šajā brīdī bija ķirsis uz kūkas, jo tas ļāva lietotājiem piekļūt interneta pasaulei un tuvāk ielūkoties spēļu veidošanā.

Tiklīdz attīstījās mikroprocesoru integrācija, sākās jauna spēļu ēra.  Šajā brīdī Atari 2600 pārdošanas apjomi 1980. gadā pieauga līdz milzīgiem 2 miljoniem vienību.