„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 26. aprīlis
Piektdiena
Alīna, Rūsiņš, Sandris
+2.2 °C
apmācies

Aleksandrs -- pārdošanā jau ir vērojama pozitīva dinamika.

Latgalē, tostarp Daugavpilī, var lepoties ar idejām bagātiem un darboties gribošiem cilvēkiem, kuri, neskatoties nedz uz „Covid-19” krīzi, nedz uz dažādiem, pat visai strīdīgiem lēmumiem valsts varas augstākajos gaiteņos, turpina īstenot savas ieceres un priecēt cilvēkus gan pašu mājās, gan arī aiz valsts robežām. Tādi ir arī Sergejs Parfenovičs un Aleksandrs Karevs, kuri, apvienojot spēkus, SIA “Ocult” ražo modernus un funkcionālus ādas izstrādājumus. Sergejs uzņēmumā atbild par ražošanu, bet Aleksandrs -- par mārketingu. Pirms kāda laika SIA “Ocult” pieteikums guva atbalstu arī Daugavpils pilsētas pašvaldības rīkotās jauno uzņēmēju atbalsta grantu programmas “Impulss” konkursā. Lai iegūtu plašāku informāciju par uzņēmuma darbību un nākotnes plāniem, “Latgales laiks” aicināja Sergeju un Aleksandru uz sarunu.

* Kā viss sākās?

Sergejs. Pirms aptuveni desmit gadiem sāku ar ādas somu un sīko aksesuāru izgatavošanu. Sasniedzot 18 gadu vecumu, aizbraucu uz Dāniju mācīties. Nodzīvoju tur desmit gadus, atvēru savu darbnīcu, šuvu somas. Pēc tam kādu laiku mēģināja šūt arī apavus, bet vēlāk no šī nodoma atteicos. Tā kā Dānijā ir specifiski pircēji un pārdot savu produkciju tur bija sarežģītāk, nolēmu atgriezties Latvijā. Pārvedu mājās arī visu iegādāto aprīkojumu.

Mēdz teikt, ka mājās arī sienas palīdz. Daugavpilī man ir daudz paziņu -- meistaru, amatnieku, metālapstrādes speciālistu, arī šujmašīnu iestatītāji un remontētāji, kam vajadzības gadījumā varu lūgt palīdzību. Mūsu pilsētā meistariem ir zelta rokas. Dānijā šādas palīdzības man nebija.

Pirms kāda laika iepazināmies ar Aleksandru, kurš sākotnēji vērsās pie manis ar lūgumu uzšūt viņam ādas „čeholu” (pārvalku) portatīvajam datoram. Ar mana darba rezultātu viņš bija apmierināts. Sākām biežāk komunicēt, bet pēc tam -- arī sadarboties. Patlaban uzņēmumā viņš atbild par mārketingu. Līdz ar Aleksandra ienākšanu SIA “Okult” tas, ja tā var teikt, ir ieguvis jaunu “iepakojumu”. Patlaban uzņēmumā tiek ražoti galvenokārt dažādi ādas aksesuāri.

Aleksandrs. Arī es pēc mācībām ārzemēs atgriezos mājās un sāku strādā par mārketinga direktoru vietējā kompānijā “Intergāze”. Kad iepazinos ar Sergeju, man iepatikās gan izstrādājumu kvalitāte, gan viņa cilvēciskās īpašības.

Dzīvē bieži vien daudz kas ir atkarīgs no tā, kādus cilvēkus tu satiec. Es saskatīju Sergejā godprātīgu un ambiciozu cilvēku, kurš stāv un krīt par savu ideju, tādēļ piedāvāju viņam kopīgi pamēģināt no lokālā mēroga pārvērst „Ocult” pasaules mēroga projektā.

Zinu vairākus piemērus, kad lokāli uzņēmumi ir „izauguši” un tagad ir pasaulē populāru zīmolu ražotāji, un es esmu pārliecināts, ka “Ocult” šajā ziņā nebūt nav sliktāks un spēs sasniegt tādus pašus un, varbūt, pat vēl labāku rezultātus.

Sākotnēji finansējām projektu no saviem līdzekļiem. Uzzinājuši par grantu programmu “Impulss”, nolēmām izmantot arī šo iespēju un pieteicāmies konkursam. Par uzvaru konkursā esam ļoti priecīgi. Tas mums palīdzēs ātrāk attīstīties un piedāvāt interesantākus pakalpojumus saviem klientiem.

* Kāds aprīkojums ir SIA “Ocult”?

Sergejs. “Ocult” patlaban ir neliela ražotne -- darbnīca. Plānos ir to attīstīt sākumā līdz nelielai, bet pēc tam -- arī lielākai fabrikai, kur tiktu šūtas somas, naudas maki un izgatavoti citi ādas izstrādājumi.

Atsakoties no šūšanas ar rokām un ražošanā izmantojot mašīnas, var paātrināt ražošanas procesu, nezaudējot kvalitāti. Patlaban darbnīcā ir vairāku veidu šujmašīnas, tostarp vācu “Adler” markas industriālā šujmašīna un šujmašīna, kas paredzēta tekstilmateriālu šūšanai. Tāpat darbnīcā ir ādas plānināšanas mašīna, kas ļauj padarīt plānākas ādas malas, un arī vecā “Singer” markas piedurkņu šujmašīna ar grozāmu kājiņu, pateicoties kam ar to var šūt dažādos virzienos. Visas tās ir dārgas un kvalitatīvas industriālās šujmašīnas, kas paredzētas smagajiem materiāliem, tai skaitā ādai. Parastās mājas šujmašīnas šādam nolūkam neder.

Darbnīcā ir arī lāzeriekārta, kas iepriekš tika izmantots ādas griešanai, bet patlaban -- galvenokārt prototipu izgatavošanai, pēc kuriem pēc tam tiek pasūtītas un izgatavotas presformas ādas izciršanai.

Aleksandrs. Šāda pieeja lieti noderēs arī biznesa procesu standartizācijai nākotnē, kad būs daudz pasūtījumu.

* Kur iegādājaties izejmateriālus savai ražotnei?

Sergejs. Ādu iegādājamies liela Itālijas uzņēmumā “Dani” – tajā ražotā dabīgā ādai ir dārga un augstas kvalitātes. Turklāt firma „Dani” lielu uzmanību pievērš tam, lai tās darbība būtu videi draudzīga, nepiesārņotu to un nekaitētu planētai.

Katrai ādai ir savas īpašības. „Ocult” izmanto pamatā divus ādas veidus. Viens no tiem ir mīkstāks un mazāk skrāpējas, savukārt otrs -- stingrāks un vieglāk skrāpējas. Izstrādājumiem no cietākās ādas ir labas iespējas to izmantošanas gaitā ar laiku iegūt „savu stāstu”.

Aleksandrs. Mūsdienās cilvēkiem nākas saskarties ar milzīgu reklāmas apjomu, kas būtiski sarežģī izvēli, iegādājoties to vai citu preci. Lai atvieglotu cilvēkiem šo izvēli, “Ocult” izgatavo savus izstrādājumus no ādas, kas iegūta videi draudzīgā ražošanas procesā, un tikai trīs krāsās -- melnas, brūnas un pelēkas, kas vienlīdz labi der gan sievietēm, gan arī vīriešiem.

* Kā „Ocult” piesaista savu pircēju šajā lielajā konkurencē?

Aleksandrs. Necenšamies pārdot savus izstrādājumus ļoti dārgi. Mūsu cenu politika ir piedāvāt augstas kvalitatīvas preces par vidēja līmeņa cenām. Tāpat „Ocult” neizmanto starpniekfirmu pakalpojumus, lai nesadārdzinātu preci. Kopš marta gatavo produkciju realizējam paši savā interneta veikalā ocutstore.com, piegādi pasūtītājam nodrošina “Latvijas pasts”.

Savas produkcijas popularizēšanai izmantojam maksas reklāmu „Facebook” un „Instagram”. Līdz ar to mēs varam pircējiem piedāvāt augstas kvalitātes preces par pieņemamām cenām.

Lētajā cenu klasē mēs nespētu konkurēt ar Ķīnā ražotājiem analogiem, jo tur ir pavisam citi apjomi. Tāpat mēs netaisāmies konkurēt ar pasaulē pazīstamiem zīmoliem, kas tērē milzu naudas summas reklāmai.

* Kas ir jūsu pircēji?

Aleksandrs. Tā nu ir sanācis, ka patlaban lielākā daļa mūsu klientu ir Zviedrijā. Veicot testēšanu, esam noteikuši noteikta vecuma un interešu cilvēkus šajā valstī, kurus interesē mūsu piedāvājums. Ir pircēji arī Vācijā, Portugālē, Grieķijā un Itālijā.

Tuvākajā laikā plānojam notestēt arī Vāciju, Somiju un vēl dažas valstis. Nākotnē plānojam mēģināt realizēt savu produkciju ne tikai Eiropā, bet arī ASV, Kanādā, Austrālijā un citās valstīs.

* Kādus produktus “Ocult” šobrīd piedāvā saviem pircējiem?

Sergejs. Patlaban ražojam naudas makus kredītkartēm un papīra naudai, naudas makus, kuros var uzglabāt arī sīknaudu, karšu glabātājus, dažādus atslēgu piekariņus, plikņus, somas portatīvajiem datoriem, fotoaparātu siksniņas un briļļu makus.

Nākotnē preču klāstu plānojam papildināt ar somām, kosmētikas somiņām, maciņiem rokas pulksteņu glabāšanai un citām precēm. Patlaban tiek strādāts arī pie jauna maciņa prototipa, kur būs vieta gan kartēm, gan papīra naudai, gan sīknaudai.

Tāpat plānojam pievērsties korporatīvo dāvanu izgatavošanai. Patlaban gatavojam produktu līniju, kura varētu būt interesanta tieši uzņēmumiem. Tie varētu būt vizītkaršu un parastie maki, kā arī citi izstrādājumi, uz kuriem varētu tikt iespiests firmas logotips. Rezultātā tā iegūs personalizētu, kvalitatīvu dāvanu, ko varēs uzdāvināt saviem darbiniekiem vai klientiem.

* Vai ar pārdošanas ieņēmumiem izdodas segt ražošanas izdevumus?

Aleksandrs. Lai arī pagaidām izdevumi pārsniedz ienākumus, kas ir normāli, jo darbojamies tikai trīs mēnešus, pārdošanā jau ir vērojama pozitīva dinamika. Tādēļ esam pārliecināti, ka ar laiku mūsu ienākumi būs pietiekami, lai segtu visus ražošanas izdevumus un nopelnītu.

* Kāpēc uzņēmuma izvēlējāties nosaukumu “Ocult”?

Sergejs. Strādājot Dānijā ievēroju, ka mans ar rokām darinātās preces atšķiras no tām, ko var nopirkt lielveikalos. Tāpat pamanīju, ka, jo vairāk tiek strādāts pie produkta, jo vairāk tas iegūst „dvēseli”, jo produktā paliek enerģētika. Tā arī radās ideja par nosaukumu “Ocult”. Ja iepriekš “Ocult” biju tieši es, tad tagad tas jau ir kļuvis kaut kas atsevišķs, kas dzīvo un attīstās pats par sevi.