„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 7. maijs
Otrdiena
Enriko, Henriete, Henrijs, Jete
+2.2 °C
apmācies

Programmas Erasmus+ mobilitātes projekts: būtiska pieredze audzēkņiem un skolotājiem

Publicitātes bildes

Vēl ne tik sen mūsu izglītojamie varēja noslēgt prakses līgumu tikai kādā no vietējiem uzņēmumiem, līdz ar to pastāvīgi trūka prakses vietu. Pateicoties tam, ka Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums aktīvi iesaistās Erasmus+ mobilitātes programmā, tehnikuma izglītojamajiem ir iespēja pilnveidot savas zināšanas dažādos uzņēmumos Eiropā.

Arī agrāk tehnikuma izglītojamie devās praksē uz ārvalstīm, tomēr, pateicoties Erasmus+ programmas akreditācijai un Erasmus+ programmas projektam Nr. 2021-1-LV01-KA121-VET-000009189 vēl lielākam audzēkņu skaitam ir iespēja pilnveidot savas prasmes Eiropas valstīs, savukārt pedagogiem - paaugstināt kvalifikāciju un pārņemt Eiropas kolēģu pieredzi.

Šis ir viens no pirmajiem projektiem, ko esam īstenojuši Erasmus+ akreditācijas ietvaros. Tāpat tehnikumam ir piešķirtas arī Erasmus+ Izcilības zīmes par īpaši kvalitatīvu projektu īstenošanu. Šo profesionālās izglītības projektu sākām īstenot 2021. gada septembrī, un tas ilga divus gadus. Mēs realizējām 56 dažādas aktivitātes, kurās piedalījās gan audzēkņi, gan pedagogi. Skolotāji piedalījās 13 darba ēnošanās, savukārt trīs skolotāji piedalījās kursos, bet vēl divi pedagogi devās uz Igauniju, lai tur vadītu nodarbības savos priekšmetos, kas saistīti ar dzelzceļa nozari,” pastāstīja Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma projektu vadītāja Sandra Celmiņa.

Turklāt 36 tehnikuma audzēkņi bija ārzemēs, kur mobilitātes projekta ietvaros izgāja īstermiņa praksi. Viņi strādāja uzņēmumos Polijā, Igaunijā, Maltā un Vācijā. Savukārt pedagogi apmeklēja Igauniju, Franciju, Portugāli un Maltu. Šīs ir visvairāk apmeklētās valstis šajā projektā. Pateicoties dalībai Erasmus+ programmas mobilitātes projektā, tehnikumam izdevās izveidot ciešas partnerattiecības ne tikai ar dažādām izglītības iestādēm Eiropā, bet arī ar pazīstamiem uzņēmumiem. “Esam saņēmuši ļoti labas atsauksmes par praktikantiem, kuri mācās mūsu tehnikumā. Jaunieši saņēma piedāvājumus atbraukt un pastrādāt vasarā, kad viņiem ir brīvlaiks, kā arī viņiem jau ir piedāvājumi strādāt šajos Eiropas uzņēmumos pēc mācību pabeigšanas, piemēram, Maltā vai Vācijā. Mani iepriecināja kāda mūsu audzēkņa māmiņas zvans, kura bija ļoti pateicīga tehnikumam par to, ka viņas bērnam bija iespēja aizbraukt uz ārzemēm praksē – viņš atgriezās ar ļoti pozitīvām emocijām, bija kļuvis daudz atvērtāks, motivēts mācīties un profesionāli attīstīties,” pavēstīja Sandra Celmiņa.

Mūsu audzēkņi no šiem braucieniem atgriezās kā pavisam citi cilvēki. Viņi skaidri saprata, kāpēc ir jāmācās un kādas priekšrocības viņi no tā iegūst. Tehnikuma audzēkņi ir pārliecinātāki, mērķtiecīgāki un atvērtāki. Turklāt šī ir iespēja ne tikai iegūt praktiskas iemaņas savas profesijas apgūšanā, bet arī pilnveidot valodas prasmes, īpaši angļu valodas zināšanas, kā arī iepazīties ar jaunu kultūru,” pastāstīja Inovāciju un attīstības nodaļas vadītājs Jānis Punculis.

Izglītojamo ārvalstu praksei ir vēl viens ļoti būtisks pluss- šī starptautiskā pieredze būs milzīga priekšrocība, stājoties darbā. Jeļena Abarasa ir Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma kvalifikācijas „Programmēšanas tehniķis” 4. kursa audzēkne. Viņa bija praksē Maltā, kuras laikā strādāja uzņēmumā „Alliance”, kur kopā ar citiem darbiniekiem noformēja informāciju un sludinājumus par nekustamo īpašumu. „Mēs ievietojām ziņas “Facebook”, veidojām mājas aprakstu, piemēram, kāda tā ir, cik guļamistabu. Mēs ievietojām šādu informāciju, veidojām reklāmu. Lai arī tas nav tieši saistīts ar manu profesiju, tomēr es guvu nenovērtējamu pieredzi. Un tagad iesaku visiem apmeklēt Maltu, tā ir ļoti skaista valsts, kur dzīvo brīvi, atklāti cilvēki. Latvijā mēs ievērojam noteiktas vadlīnijas, noteikumus, arī ģērbšanās veidu, bet tur šādu rāmju nav, cilvēki var iziet no mājām pat halātā, un neviens tam nepievērsīs uzmanību.” Jeļena arī atzīmēja, ka, pateicoties šim projektam, viņai izdevās ievērojami uzlabot savas angļu valodas zināšanas. Un, ja šajā mācību gadā atkal būs iespēja doties līdzīgā praksē, viņa ar prieku piekritīs.

Tikpat sajūsmināti par dalību projektā ir arī tehnikuma skolotāji, kas apmeklēja dažādas valstis, tostarp Franciju, Maltu, Poliju, Portugāli.

Pagājušā gada septembrī mēs ar pedagogu grupu devāmies uz Maltu. Brauciena galvenais mērķis bija iepazīties ar prakses vietām mūsu audzēkņiem, redzēt, kādā vidē viņiem būs jādzīvo, jāstrādā, un kas tieši viņiem būs jādara. Un mēs bijām patīkami pārsteigti. Mūsu audzēkņiem prakses vietas ir gatavi nodrošināt tehnoloģiski augsti attīstīti uzņēmumi. Tāpat mēs izzinājām, kā Maltā tiek organizēta un īstenota praktiskā apmācība uzņēmumos,” par savu braucienu pastāstīja pedagogs karjeras konsultants Sergejs Bogatkevičs.

Es tehnikumā pasniedzu tūrismu, un, protams, vienmēr ir vieglāk pastāstīt saviem audzēkņiem par redzēto, nekā vienkārši no grāmatām iegūtās teorētiskās zināšanas. Projekta ietvaros man bija iespēja apmeklēt Maltu, kur es vēroju, kā darbojas viesnīcas un restorāni, kā arī pēc darba ēnosanas programmas izpildes iepazinu salu, apmeklēju populārus tūrisma objektus. Un varu teikt, ka serviss mūsu viesnīcās daudz neatšķiras no Maltas. Taču mūsu audzēkņiem tā būtu lieliska pieredze, jo Maltā ir milzīgs tūristu pieplūdums no dažādām valstīm. Turklāt prakse citā valstī viņiem sniedz lielisku iespēju būtiski uzlabot savas angļu valodas zināšanas,” sacīja projekta dalībniece, profesionālās izglītības skolotāja Anastasija Kočmarjova.

Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma vispārējās vidējās izglītības skolotāja Diāna Ogorelova mobilitātes projekta ietvaros apmeklēja kursus Portugālē. “Bija ļoti interesanti vērot, kā Portugālē tiek īstenots izglītības process, īpaši bērniem ar īpašām vajadzībām – tur darbā iesaista pat kinologus ar suņiem. Godīgi sakot, neko tādu mūsu valstī neesmu redzējusi. Piemēram, cilvēki, kuriem ir komunikācijas problēmas, kuri baidās no svešiniekiem, tiek gatavoti darbam tādā vietāi, kur nevajadzēs komunicēt ar citiem cilvēkiem, kur viņi varēs mierīgi strādāt vienatnē. Audzēkniem tiek izskatītas dažādas izglītības programmu iespējas un izvēlēta vispieņemamākā. Protams, apmeklēju arī matemātikas stundas, kur arī ir redzamas atšķirības. Pedagogi iet no kabineta uz kabinetu ar savu čemodānu uz ritentiņiem, kur glabājas dažādi mācību materiāli, portatīvie datori, grāmatas. Tur ir pavisam cita pieeja izglītībai, un skolēni lieliski zina, kāpēc viņiem tas ir vajadzīgs, viņi ir ieinteresēti pēc iespējas labāk nokārtot eksāmenus un ieskaites.”

Erasmus+ programma arī atbalsta Ukrainas iedzīvotājus, kas cietuši no karadarbības. Īstenojot šo projektu, tehnikums varēja uzņemt mācīties divus izglītojamos no Ukrainas – topošo programmētāju un topošo frizieri.

Sandra Celmiņa pastāstīja, ka šis posms ir noslēdzies, bet Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums turpina īstenot citus Erasmus+ programmas projektus un nodrošināt saviem izglītojamajiem prakses vietas ārvalstīs, jo tehnikums piedāvā iespēju iegūt augstas kvalitātes izglītību ļoti dažādās kvalifikācijās.

 

 

Informācija par projektu:

Eiropas Savienības Erasmus+ programmas 1. pamatdarbības (KA1) profesionālās izglītības sektora projekts "Profesionālās kvalifikācijas pilnveide – stabila profesionālā dzīve”

Nr. 2021-1-LV01-KA121-VET-000009189

Erasmus+ programmas akreditācija profesionālās izglītības sektorā 2021-2027, Erasmus+ programmas izcilības zīme par izcilu profesionālās izglītības mobilitāšu īstenošanu (piešķirta līdz 2026.gadam)

Īstenošanas laiks: 01.09.2021.-31.08.2023.

Projekta kopējais finansējums: 160 076,00 EUR.

Projekta galvenais mērķis: sniegt tehnikuma izglītojamajiem un profesionālās izglītības īstenošanā iesaistītajiem darbiniekiem iespēju gūt starptautisku pieredzi un veicināt viņu profesionālo izaugsmi; ļaut iepazīt profesionālās izglītības un praktiskās apmācības vidi, izaicinājumus un labo praksi dažādās Erasmus+ programmas valstīs, stiprināt viņu lingvistisko un starpkultūru kompetenci, attīstīt Eiropas un pilsoniskās vērtības.