Preiļu novada dome apņēmusies tuvākajos gados īstenot divus miljoniem vērtus projektus – atjaunot Preiļu pili un izveidot veselības un rekreācijas kompleksu. Par to, vai pilsētā ir gaidāms tūristu pieplūdums, jautājām jaunajai Preiļu un Riebiņu novada Tūrisma informācijas centra (TIC) vadītājai Ivetai Šņepstei.
„Latvijas tūrisma informācijas tirgus 2018” saimnieki
Izņemot minētos projektus, iemesls gatavoties tūristu pieplūdumam nākamgad ir piektais Latvijas tūrisma informācijas tirgus, kas notiks Preiļos. „Tur sapulcējas ne tikai Latvijas TIC un tūrisma asociāciju pārstāvji, bet arī mājražotāji un amatnieki,” I. Šņepste skaidro, ka šī gada Latvijas tūrisma informācijas tirgū piedalījusies pirmo reizi, bet Preiļi kā nākamā tūrisma informācijas tirgus norises vieta tika izlozēta pasākumā. „Rīkosim to kopā ar ikgadējo Preiļu gadatirgu. Iespējams, uzrunāsim arī citu novadu pašdarbnieku kolektīvus, lai būtu interesantāk baudīt pasākumu -- gan iepirkties, gan iegūt tūrisma informāciju.” Savukārt viesiem viņa iecerējusi piedāvāt ekskursiju pa galvenajiem Preiļu tūrisma objektiem.
Lai pēc iespējas plašāk apzinātu vietējo iedzīvotāju vēlmes, paredzēts veidot arī Tūrisma veicināšanas konsultatīvo padomi, kurā piedalīsies arī uzņēmēji un aktīvie iedzīvotāji. TIC vadītāja uzsver jauno uzņēmēju artavu Preiļu kā tūrisma galamērķa popularitātes celšanā, piemēram, vietējie uzņēmumi „Jašas podi” un „KU mēbeles” rada mūsdienīgus izstrādājumus -- īpaša dizaina māla traukus un no koka kastēm izgatavotas mēbeles.
Mazā Francija
„Jums kā Francijā – gliemeži, vīni, sieri,” tā pērn Preiļus raksturojis Pauls Timrots, kas mazpilsētā viesojies ar jaunatklāšanas raidījuma „TE” komandu. Ar Latvijas siera galvaspilsētas neoficiālo statusu Preiļi lepojas jau sen, arī „Ošu” māju piedāvātās gliemežu ēdienu degustācijas kļūst arvien populārākas. Sākotnēji tūristu grupas Preiļos apstājušās apskatīt tikai vienu objektu, bet pamazām palielinājies ekskursiju skaits, kurās visa diena tiek pavadīta Preiļos. „TIC apkalpoto personu skaits šogad ir pieaudzis par 28%,” skaidro I. Šņepste, „daudz resursu ieguldīts virtuālās tūrisma vides uzlabošanā, tādēļ priecājamies, ka aizvien vairāk cilvēku spēj visu nepieciešamo informāciju atrast paši.”
Pilnu rakstu lasiet 3. novembra numurā.