„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 26. novembris
Otrdiena
Konrāds, Sebastians
+5.0 °C
daļēji mākoņains

Četras lidmašīnas diennaktī ļaus sauļoties uz skrejceļa

Vai trokšņi netraucēs mierīgi dzīvot -- tas bija galvenais jautājums, ko iztirzāja Daugavpils lidostas attīstības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma 1. redakcijas sabiedriskajā apspriešanā, kas notika 13. oktobrī Naujenes tautas bibliotēkā Kraujā.

Valdis Felsbergs, novērtējuma vadītājs no SIA „Eiroprojekts”, izturējis Mareka Svenča jautājumu birumu, paskaidroja, ka SIA „Daugavpils lidosta” savā tehniski ekonomiskajā pamatojumā (TEP) uzsvērusi -- Daugavpils lidostā lidojumu intensitāte būs 1500 gaisa kuģi jeb 1500 pacelšanās un 1500 nolaišanās gadā. Tās būs tikai 4 pacelšanās un 4 nolaišanās diennaktī. „Šis troksnis ilgs varbūt mazāk par minūti, tie būs 45-55 decibeli, kas nepārsniegs pasaules normatīvos noteikto. Kravas auto rada mazliet lielāku troksni,” teica V. Felsbergs.

Viktors Puzāns, Lociku iedzīvotājs, iebilda, ka trokšņu kartē, kas atrodama ziņojumā, teikts, ka būs 70 nevis 45 - 55 decibeli. Viņš uzsvēra: „Iedzīvotājiem godīgi jāpasaka, ka troksnis būs”. Atbildē V. Felsbergs pastāstīja, ka viņš lidmašīnu troksni mīlot kopš bērnības, un ja būtu vajadzība, viņš dzīvotu arī Locikos, turklāt mūsdienu lidaparātu un padomju laika lidmašīnu trokšņi neesot salīdzināmi. „Daugavpils lidostu pie tādas noslodzes nevarēs saukt par lidostu. Pasažieru lidostā jābūt vairāk nekā 50 000 pacelšanās gadā, Locikos būs tikai 1500. Locikos atradīsies mazās pasažierus lidmašīnas, piemēram, „Fokker 50” , kas var uzņemt 50 pasažierus. Maksimālais troksnis, ko tās var radīt, ir 87,6 decibeli. Es atkārtošos - Daugavpils lidostā būs vidēji 4 pacelšanās un 4 nolaišanās 24 stundās. Cik bieži būs šis troksnis? Piekrītu, ka nakts lidojumi gan var radīt diskomfortu. Tomēr cilvēki dzīvo arī pie Rīgas lidostas, citās valstīs dzīvo pie milzīgām lidostām, kur vienā minūtē paceļas un nolaižas vairākas lidmašīnas. Godīgi teikšu, Daugavpils lidostā darbinieki varēs atļauties sauļoties uz skrejceļa".

Visu rakstu lasiet 17.oktobra numurā.