Daugavpilī laiku pa laikam paklīst baumas par darbinieku masveida atlaišanu Lokomotīvju remonta rūpnīcā (LRR). Lai lūgtu komentēt šo situāciju, kā arī uzzinātu, ar kādiem rezultātiem noslēdz gadu lielākais darba devējs pilsētā, „Latgales Laiks” aicināja uz sarunu rūpnīcas valdes priekšsēdētāju, Daugavpils domes deputāti Natāliju Petrovu.
-- Vai rūpnīcas darbā ir notikušas kādas izmaiņas pēc satiksmes ministra A. Matīsa vizītes, kurš savu amatu saglabājis arī jaunajā Ministru kabinetā?
-- Sarunas un sarakste ar ministrijām, Ministru prezidenti, „Latvijas dzelzceļu”, kā arī ministru, diplomātu un citu augstu viesu pieņemšanas notiek pastāvīgi. Mēs visos līmeņos uzsveram – Daugavpils LRR ir pilsētveidojošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā tūkstotis cilvēku. Viņiem ir vajadzīgs darbs, viņu ģimenēm – ienākumi un stabilitāte.
-- Vai no LRR ir atlaisti darbinieki? No kurienes rodas baumas par masveida atlaišanām?
-- Visos ražošanas uzņēmumos darbojas elastīga personāla vadības politika, kas ir orientēta uz līgumiem un pasūtījumu apjomiem. Pašlaik uzņēmumā strādā 1029 cilvēki. Pastāvīgi notiek gan pieņemšana darbā, gan atlaišana. Ir darbinieki, kuriem beidzas darba līgums, kas noslēgs uz 2014. gadu noteikta darba veikšanai vai projekta īstenošanai. Citi dodas pelnītā atpūtā. Kādu atlaižam par žūpošanu vai zagšanu, kāds aizbrauc uz ārzemēm. Savukārt darbā pieņemam speciālistus, kas ir vajadzīgi ražotnei. Darbinieku masveida atlaišanas rūpnīcā nav bijis.
Cilvēki seko notikumiem Ukrainā un Krievijā, Latvijas un ES reakcijai, un izdara secinājumus, prognozējot sekas un ar tām saistīto savas darba vietas saglabāšanos. Tā lielā politika ielaužas „mazā cilvēka” dzīvē.
Visu rakstu lasiet 21.novembra numurā.