Lokomotīvju remonta rūpnīcas (LRR) valdes priekšsēdētāja amatā atkal iecelts Aivars Keskula, kurš Daugavpilī ir arī Igaunijas goda konsuls. Šodien, kad Latvijas kaimiņvalsts svin Neatkarības dienu, Aivars Keskula stāsta „Latgales Laikam” par rūpnīcas dzīvi un to, kā pietrūkst Daugavpilij, lai piesaistītu investīcijas.
"Mēs jau sen nepozicionējam sevi tikai kā remonta rūpnīcu, mūsu produkts ir cilvēkstundu, t. i., tieši mehāniskais darbs. Mēs protam, izjaukt, salikt un labot. Pašlaik esam samazinājuši rūpnīcā meitas uzņēmumu skaitu, tas tika izdarīts pirmo reizi, lai no fiziskiem rādītājiem pārietu uz naudu. Mēs sagatavojām pāreju uz ražošanas vadības elektronisko uzskaiti, kas sāksies no 1. marta. Mainās visa vadības sistēma, visi vadītāji pārorientējas no informācijas nodošanas uz tās izmantošanu, t. i., visa ar ražošanu saistītā informācija tiks nodota elektroniski un būs pieejama visiem uzreiz. Ceram, ka tas ļaus mums rūpīgāk kontrolēt darba pašizmaksu un kvalitāti. Rūpnīca strādā, cilvēki strādā, pašlaik mums ir 896 darbinieki. Mēģinājumus mūs „norakstīt”, acīmredzot, izraisa kāds agrākais pāridarījums. Pasaulē ir mainījusies politiskā situācija, no austrumu tirgus mums ir jāpārorientējas uz rietumiem, mēs optimizējam savu vadības un mārketinga sistēmu. Ja pagājušā gada vidū mēs domājām, ka mums vēl ir pusotrs gads, tad tagad, diemžēl, šis laiks mums ir atņemts, un tas, kas bija ieplānots pusotram gadam, ir jāpaveic 3—4 mēnešos," stāsta A.Keskula.
Runājot par Daugavpili kā investīcijām pievilcīgu pilsētu, A.Keskula ir kritisks: "Ņemsim pašu vienkāršāko. Kur šajā pilsētā vakarā ar aiziet? Restorāns, kino, teātris – un viss. Diemžēl, nav jūtama pilsētas dzīve. To pašu celiņu Stropu mežā varēja ierīkot jau pirms desmit gadiem, Igaunijā katrā ciematā ir tā saucamās veselības takas. Daugavpils atrodas itin kā krustcelēs – kļūt par nomali vai centru. Bet potenciāls ir liels, jo pilsētai ir ļoti izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis. Tas ir jautājums pilsētas vadībai, kā izdarīt tā, lai jaunatne vēlētos šeit palikt. Arī mūsu rūpnīcai vajag vairāk jaunu darbinieku."
Visu rakstu lasiet 24. februāra numurā.