No 1. janvāra Latvijā ir pilnībā atvērts elektroenerģijas tirgus, līdz ar to ir mainījusies situācija, ka elektroenerģiju iegādājamies no viena tirgotāja, kā tas vēsturiski bija ierasts. Šobrīd iespēju iegādāties elektroenerģiju mājsaimniecībām piedāvā 4 tirgotāji, tāpēc, pirms elektroenerģijas skaitītāja rādījumu paziņošanas, AS „Sadales tīkls” aicina klientus rūpīgi pārskatīt esošo līgumu ar tirgotāju un pievērst uzmanību skaitītāja rādījumu nodošanas kārtībai un norēķinu veidam.
Ņemot vērā pārejas situāciju, šomēnes skaitītāju rādījumus AS „Latvenergo”, SIA „220 Enerģija” un SIA „WIN Baltic” var nodot līdz 6.martam. SIA „Baltcom TV” un AS „Latvenergo” klienti savus skaitītāja rādījumus nodod savam tiešajam tirgotājam atbilstoši līgumā noteiktajai rādījumu nodošanas kārtībai savukārt tirgotāju SIA „220 Enerģija” un SIA „WIN Baltic” klientiem rādījumi ir jānodod, ievadot tos AS „Sadales tīkls” klientu portālā www.e-st.lv vai zvanot uz AS „Sadales tīkls” bezmaksas rādījumu nodošanas tālruni 80200408, kas darbojas no 27. februāra līdz 6. martam.
Iepriekšējā periodā, kad rādījumi tika nodoti par janvāra mēnesi, aptuveni 26 tūkstoši klientu zvanīja uz rādījumu nodošanas tālruni, tas ir aptuveni 5 reizes vairāk kā līdz elektroenerģijas tirgus atvēršanai mājsaimniecībām. Ja rādījumu nodošanas brīdī ir izveidojusies klientu rinda, klientam ir iespējams ierunāt balss paziņojumu, kurā informēt par aktuālo rādījumu.
Ja klients norādītajā laikā elektroenerģijas skaitītāja rādījumu nav paziņojis, rēķins par patērēto elektroenerģiju tiek izveidots, balstoties uz iepriekšējo vidējo elektroenerģijas patēriņu. Ievadītos elektroenerģijas skaitītāja rādījumus vai informāciju par vidējo elektroenerģijas patēriņu AS „Sadales tīkls” nodod klienta elektroenerģijas tirgotājam, kurš sagatavo rēķinu par patērēto elektroenerģiju. Klientiem, kuri kā savu elektroenerģijas tirgotāju izvēlējušies AS „Latvenergo” un kā norēķinu metodi - izlīdzināto maksājumu, skaitītāja rādījumi nav jānodod.
Savukārt, ja klientam objektā ir uzstādīts viedais elektroenerģijas skaitītājs un līdz skaitītāja maiņas brīdim klients ir nodevis elektroenerģijas skaitītāja rādījumus vai norēķina veids ir fiksēts ikmēneša maksājums, līdz ar viedā skaitītāja uzstādīšanu klientam nekas nemainās un ir spēkā esošā rādījumu nodošanas, kā arī norēķinu kārtība. Brīdī, kad no viedā elektroenerģijas skaitītāja tiks uzsākta attālināta uzskaites datu nolasīšana, klients saņems individuālu paziņojumu no AS „Sadales tīkls”.