Daugavpili aprīļa sākumā apmeklēja VAS „Latvijas dzelzceļš” prezidents Uģis Magonis un Baltkrievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs Morozovs, lai iepazītos ar Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas, vagonu depo un Daugavpils dzelzceļa stacijas darbu, kā arī lai pārrunātu abu valstu sadarbību pārvadājumu jomā.
V.Morozovs atzina, ka ik gadu abu valstu dzelzceļa vadība tiekas, lai pārrunātu aizvadītā gada darba rezultātus un spriestu par turpmāko sadarbību. Pērn šāda tikšanās notika Minskā, šogad Latvijā, turklāt tieši Daugavpilī, ko V. Morozovs nosauca par attīstītu dzelzceļa mezglu un vārtiem, caur kuriem notiek kravas pārvadājumi no Krievijas un Baltkrievijas. „Vēlamies viens no otra mācīties un dalīties pieredzē, jo esam ieinteresēti kopīgi gūt ienākumus caur kravas un pasažieru pārvadājumiem. Ļoti svarīgi ir veidot saskaņotu tehnisko politiku, meklēt jaunus tehniskus risinājumus un optimizēt ekspluatācijas izdevumus, lai produkcijas pašizmaksa šajā sarežģītajā laikā ļautu strādāt efektīvi un attīstīties,” saka V. Morozovs. Pēc viņa teiktā, Latvija esot galvenais Baltkrievijas partneris dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā, tieši caur Latviju lielākā daļa Krievijas kravu dodas uz Latvijas ostu. Viņš uzsvēra, ka visas Baltkrievijas dzelzceļa jaudas galvenokārt vērstas uz Baltiju - no Kaļiņingradas līdz Tallinai.
Nav gaidāms, ka Baltkrievijas dzelzceļš sāks aktīvi izmantot ritošā sastāva remonta pakalpojumus Latvijā, jo šo jomu nodrošina paši, taču V. Morozovs uzsvēra, ka atsevišķa viņu tehnika tiek remontēta Latvijā, piemēram, tiek izmantoti elektrisko mašīnu remonta pakalpojumi. Pēc viņa teiktā, šobrīd ir svarīgi optimizēt dzelzceļa ekspluatācijas izdevumus un piedāvāt partneriem kvalitatīvus un konkurētspējīgus pakalpojumus. U.Magonis uzsvēra, ka šoreiz starp partneriem norit sarunas galvenokārt kravas pārvadājumu jomā.
Visu rakstu lasiet 10. aprīļa numurā.