Trešdien, 20. maijā tika pasniegtas gada balvas par labāko būvnieku veikumu valsts autoceļu tīklā.
Par labāko 2014. gadā izbūvēto valsta autoceļu posmu, kurā veikti paplašināti pārbūves darbi, tika atzīts autoceļa Rūjiena – Mazsalaca (P21) posms no Virķēniem līdz Idum. Gada balvu par šo būvi saņēma SIA Limbažu ceļi.
Par labāko 2014. gadā izbūvēto valsts autoceļa posmu, kurā veikta seguma atjaunošana un pastiprināšana, tika atzīts autoceļa Rīga (Skulte) – Liepāja (A9) posms no pagrieziena uz Kalveni līdz pagriezienam uz Dižilmāju pirms Durbes. Gada balvu par šo būvi saņēma piegādātāju apvienība SIA Aizputes ceļinieks un SIA 8 CBR.
Šogad pirmo reizi tika rīkots arī autovadītāju balsojums. Autovadītāji par labāko pērn izbūvēto autoceļu atzina ceļa A12 posmu no Ludzas līdz Nirzai, kur tika veikta pārbūve un arī jauna ceļa izbūve. Autovadītāju gada balvu par šo darbu saņēma SIA Strabag.
„Ir gandarījums uzteikt labu darbu,” pasniedzot Gada balvu, atzīmēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss. „Nenoliedzami, uz valsts autoceļiem mums vēl daudz darāmā un šī joma arvien paliek mana prioritāte. Šā gada valsts budžeta finansējumu, salīdzinot ar pērno gadu, izdevās palielināt par 20 procentiem. Jāturpina strādāt, lai vēl vairāk mūsu ceļu posmu varētu pretendēt uz Gada balvām,” norādīja ministrs.
Autoceļu posmus šogad vērtēja starptautiska žūrija, kuras sastāvā strādāja eksperti ceļu būvinženieri Juris Anitens un Uldis Birzleja, ceļu projektētājs Elmārs Daniševskis, Igaunijas ceļu administrācijas pārstāvis Heiti Popps un Lietuvas ceļu administrācijas pārstāvis Juozas Gedvilas. Žūrijas darbā piedalījās arī autoceļu drošības eksperts Pauls Timrots.
„Ceļu būvdarbu kvalitāte ir nenoliedzami mūsu galvenā prioritāte”, pasākumā norādīja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. „Mēs arvien paaugstinām kvalitātes prasības un arī pastiprinām kontroli no LVC puses. Arī paši būvnieki kontrolē savu darbu, un varu teikt, ka pēdējos gados uzbūvētie ceļi ir ļoti labi. Tie atbilst visām Eiropas prasībām, un mūsu būvnieki spēj nodrošināt kvalitāti. Tāpēc ar lielāko prieku šodien sakām viņiem paldies par darbu,” sacīja Jānis Lange.
Autoceļu Avīzes Gada balvas ceļu būvniecībā tika pasniegtas jau piekto reizi. Žūrija vērtēja desmit ceļu būvobjektus, kuri tika pabeigti pērn, tie bija atlasīti saskaņā ar darbu izpildes kvalitātes aprēķiniem. Visus desmit objektus apsekoja dabā, vērtējot asfalta seguma kvalitāti – līdzenumu, viendabīgumu, šuves, kā arī inženiertehniskās būves, nomales un nogāzes, satiksmes organizācijas aprīkojumu un ūdens novades sistēmas.
„Latvijā vienmēr ir bijuši kvalificēti speciālisti, kas prata un prot būvēt autoceļus. Fakts, ka šī gada perspektīvākais būvdarbu vadītājs nāk no īstas ceļinieku dinastijas, vēlreiz apliecina, ka arī turpmāk mums būs labi speciālisti, kuri spēs būvēt patiešām labus ceļus,” pasniedzot balvu perspektīvākajam jaunajam būvdarbu vadītājam, norādīja biedrības Latvijas ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš. „Ceru, ka nākotnē viņiem būs viss ceļu būvei nepieciešamais – labi projekti, vajadzīgais finansējums un izpratne valdībā, ka bez labiem ceļiem nav iespējama valsts attīstība,” viņš pauda.
Autoceļu Avīzes Gada balvas tika pasniegtas arī par mūža ieguldījumu un perspektīvākajam jaunajam darbu vadītājam ceļu būvprojektos. Šogad Gada balvu par mūža ieguldījumu saņēma kādreizējais VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs, ilggadējais AS Ceļuprojekts darbinieks Tālis Straume (foto Nr. 9212), bet par labāko jauno būvdarbu vadītāju tika atzīts Māris Garklāvs no SIA Limbažu ceļi.
Savukārt autovadītāja Lāsma Stepiņa, kura piedalījās balsojumā par labāko pērn uzbūvēto autoceļa posmu, saņems VAS Latvijas Valsts ceļi dāvanu un balvu no portāla www.iauto.lv – izmēģinājumu braucienu brīvdienās ar jaunu automašīnu ar pilnu degvielas bāku. Autobraucēju balsojuma dalībnieku vidū balvas ieguvējs tika izlozēts pēc nejaušības principa.