„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 28. novembris
Ceturtdiena
Olita, Rita, Vita
+3.5 °C
apmācies

Uzlabojas sociālo pakalpojumu pieejamība

Pamatojoties uz Daugavpils domes Sociālo lietu pārvaldes (SLP) statistiku, var secināt, ka pieaug pilsētnieku skaits, kuri vēršas pēc palīdzības, kaut arī iedzīvotāju skaits samazinās. 2014. gadā SLP iesniegti 65 573 iesniegumi. 2013. gadā – 52 774. Sociālās palīdzības nodaļas vadītāja iesniegumu skaita pieaugumu skaidro ar to, ka ir palielinājies pabalstu skaits, ko piešķir SLP.

Tradicionālajā informācijas dienā, kas tika rīkota plašsaziņas līdzekļiem, pārvaldes vadītāja Benita Siliņa un SLP nodaļu vadītāji pastāstīja, kā viņi strādājuši beidzamajā gadā, kādi jauninājumi ieviesti un kādi vēl gaidāmi.

Vispieprasītākie pabalstu veidi – maznodrošinātās vai trūcīgās ģimenes statuss, apkures un garantētā minimālā ienākuma pabalsts. Dienā pārvaldē vēršas vairāk nekā 200 cilvēki. Klientu ērtībai ir ieviesta talonu sistēma (tāpat kā bankā vai Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā), pieņemšanas telpā ir informatīvais tablo ar pabalstu veidiem un TV ekrāns, kur krievu un latviešu valodā tiek stāstīts, kam ir tiesības saņemt pabalstu.

SLP vadītājas vietnieks Raimonds Vilciņš pastāstīja, kā notiek pabalsta piešķiršana. Ir svarīgi saprast, ka SLP darbojas divu līmeņu apkalpošanas sistēma, klienta iesniegums tiek izskatīts vairākos posmos – vispirms to reģistrē, pēc tam nosūta sociālajiem darbiniekiem, kuri ļoti rūpīgi pārbauda iesniegto informāciju, klienta finansiālo stāvokli un novērtē problēmas, par kurām tiek ziņots iesniegumā.

Visu rakstu lasiet 10. jūlija numurā.