„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 3. maijs
Piektdiena
Gints, Uvis
+16.0 °C
skaidrs laiks

Ceļu savešanai kārtībā pietrūkst 4 miljardi eiro

26. februārī Satiksmes ministrs Uldis Augulis reģionālajā vizītē apmeklēja Daugavpili, lai ar Latgales pašvaldību vadītājiem pārrunātu aktualitātes transporta un sakaru jomā. Pirms tam ministrs tikās arī ar Jēkabpils novada, Jaunjelgavas, Viesītes, Salas novada, Neretas, Aknīstes un Ilūkstes pašvaldības vadītājiem. Uz tikšanos, kas norisinājās Daugavpils Marka Rotko mākslas centrā, bija ieradušies Latgales plānošanas reģiona pašvaldību priekšsēdētāji. Galvenais diskusiju jautājums bija ceļu sakārtošana, to kvalitāte, kā arī pasažieru pārvadājumi.

„Brīžiem ir sajūta, ka vakar esmu aizgājis un šodien atgriezies. Pa šiem sešiem gadiem daudz nekas nav mainījies,” tā ministrs raksturo izmaiņas ceļu jomā viņa prombūtnē, uz ko Latgales plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Upenieks piemetināja, ka Krāslavas novadā jau nu noteikti. Jāatgādina, ka U. Augulis strādāja satiksmes ministra amatā 10. Saeimas laikā. Viņš atzīst, ka tolaik ceļu savešanai pilnīgā kārtībā iztrūkums bija 2 miljardi latu, bet šobrīd šis „caurums” jau esot 4 miljardi eiro, tāpēc valsts pārvaldei beidzot ir kaut kas jāmaina. „Ja salīdzinām skaitļus, tad no akcīzes nodokļa un ceļu nodevas mēs valsts budžetā ieņemam 521 miljonu eiro. Bet, plānojot budžetu, faktiskais finansējums ceļiem ir tikai 195 miljoni eiro, proti, tikai trešā daļa ceļiem patērētās summas nonāk atpakaļ uz ceļiem. Tas nav pareizi, ja gribam uzturēt infrastruktūru - asinsriti tautsaimniecības un ekonomikas attīstībai. Ja finansējums ir šādā apjomā, tad jādomā, kā mēs sadarbībā ar pašvaldībām varam citādi mēģināt uzturēt ceļus un mazināt ceļu sabrukšanu,” teica U. Augulis.

Ministrs pajokoja, ka divu nedēļu laikā, kopš viņš atkal iecelts satiksmes ministra amatā, vēl neesot paguvis saremontēt visus ceļus Latvijā, taču viņš definēja prioritātes šajā jomā.

Visu rakstu lasiet 1. marta numurā.