„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 27. aprīlis
Sestdiena
Klementīne, Raimonda, Raina, Tāle
+14.3 °C
daļēji mākoņains

Liepājā - vecāks tramvajs, Daugavpilī – vairāk maršrutu

2016. gada deviņos mēnešos Daugavpils tramvajus izmantojuši par 1,7% vairāk cilvēku nekā pērn šajā pašā periodā, bet no jaunā gada bez maksas braukt var visi iedzīvotāji, kuri sasnieguši pensijas vecumu – 63 gadus. Tas ir liels potenciāls pasažieru plūsmas palielināšanai 2017. gadā. Latvijas Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka Liepājā šajā pašā laika posmā pasažieru skaits sarucis par 39,4%. Taču uzņēmumā „Liepājas tramvajs” uzskata, ka CSP uzskaites metodika esot kļūdaina, tāpēc dati ir sagrozīti. Uzņēmumā piekrīt, ka pasažieru skaits samazinājies, bet tikai par 11%.

Liepājā pirmā tramvaja līnija sāka darboties 1899. gadā, Daugavpilī – pusgadsimtu vēlāk. Taču ritošais sastāvs un maršrutu skaits Latgalē ir ievērojami lielāks nekā Kurzemē.

Pēc Latvijas iestāšanās ES 2004. gadā visas izmaiņas tramvaju jomā saistītas vienīgi ar fondu projektiem, kurus uzņēmumi aizstāv ministrijās.

Divpadsmit gados abi uzņēmumi īstenojuši savus lielos projektus. „Liepājas tramvajs” 2013. gada maijā pagarināja savu maršrutu par 1,4 kilometriem. Agrāk galapietura atradās pie Centrālajiem kapiem. Labs iemesls jokam: „Galapietura! Kapi!” Tagad līnija ir pagarināta līdz Ezerkrasta mikrorajonam.

Arī Daugavpilī netaisās apstāties pie sasniegtā. „Daugavpils satiksme” plāno pagarināt 3. maršrutu. Precīzāk – to pārveidot, kā rezultātā maršruts tiks pagarināts par 2,4 km. Izbūvēs jaunas sliedes 18. novembra ielā no krustojuma ar Vasarnīcu ielu līdz Veselības ielai, pa šo ielu tramvajs brauks uz Stropiem.

Visu rakstu lasiet 6. janvāra numurā.