Latvijas kartinga trasēs šogad pirmo reizi brauca PIKC Rīgas Valsts tehnikuma Krāslavas teritoriālās struktūrvienības kartings, kuru rotā numurs „51”. Turklāt krāslavieši ierindojās 5. vietā „LMT Autosporta Akadēmijas” Skolu kartingu kausa un „ProKart kauss 2017” izcīņā, kurā piedalās 15 komandas, tāpēc PIKC Rīgas Valsts tehnikuma (RVT) vadība viņiem uzticēja pārstāvēt skolu arī jaunajā sezonā.
RVT Krāslavas filiāles vadītājs Aivars Andžāns un skolotājs Jānis Kuklis, šobrīd arī kartinga komandas vadītājs, uzsver, ka kartinga sacensības iemāca jauniešiem sadarboties un būt patstāvīgiem. „Mūsu jaunieši prot mašīnas izjaukt un atkal salikt kopā. Kartinga sacensībās es redzu, ka puišiem ir ļoti svarīgi dzirdēt motora rūkoņu, sajust adrenalīnu un komandas biedru plecu,” saka Aivars.
Krāslavā nav kartinga trases treniņiem, tāpēc braucieni notiek sacensību trasē, kur var trenēties par brīvu. Krāslavieši ar visu aprīkojumu sacensību norises vietā ierodas dienu iepriekš, lai puiši var izgulēties un startēt atpūtušies.
Aicināts novērtēt pirmo sezonu, komandas pilots Sandris Lavniks saka, ka ar puišu un skolotāju atbalstu vienā posmā bija pakāpies pat uz trešo vietu. Neskatoties uz piedzīvoto avāriju, gads izdevies labs. Tas nav autorallijs (viņš iepriekš braucis Krāslavas autorallija sacensībās), tas ir kartings, un tur jau ir citi ātrumi (nepilnās četrās sekundēs mašīna sasniedz 100 km ātrumu), citi spēles noteikumi. Spiežot gāzi grīdā, gribas skaļi saukt „urā!”, saka Sandris.
Pārējie komandas biedri, atbildīgais par loģistiku Edvīns Luhmanovs un galvenais mehāniķis Elvis Daugerts, kuri sagatavo automašīnu sacensībām, uzskata, ka Sandris brauc labi un, ja kartingam uzliktu jaudīgāku motoru, viņš varētu pat uzvarēt. Aivars atzīst, ka puiši darbnīcu tur kārtībā: „Viņi zina, ka ir tikai dažas sekundes, lai nomainītu riepu vai vienu skrūvi, bet trasē tās var būt izšķirošās.”
Jānis Kuklis pastāsta kādu atgadījumu, pēc kura Krāslavas komandu sākuši vairāk cienīt gan tiesneši, gan citu komandu sportisti. Pirms Madonas posma tiesneši atzina, ka Krāslavas komandas automašīnai nav vajadzīgā svara. Krāslavieši pārmeklējuši visu apkārtni un atraduši sliedes gabalu. Visu nakti strādājuši vaiga sviedros, lai piestiprinātu sliedi kartingam. Tiesneši šo izgudrojumu noraidīja, toties sociālajos tīklos tika publicētas fotogrāfijas ar krāslaviešu kartingu. „Todien mēs bijām „zvaigznes”. Tomēr mūsu komanda startēja sacensībās. Citu komandu „boksos” salasījām svina gabalus, un pirms došanās trasē, kad pilots jau stūma kartingu trasē, iegriezām pēdējo skrūvi. Šo piedzīvojumu neaizmirsīsim vēl ilgi,” stāsta Jānis.
Kartinga komandu apbalvošana notiks šī gada nogalē, un, kā teica Aivars, tiesneši ņems vērā ne tikai labākos sporta rezultātus, bet arī komandas atpazīstamību, fanu kustību, kā arī attieksmi pret tehniku un tehnisko jaunradi.
Gatavojoties jaunajai sezonai, tiks palielināta dzinēja jauda. „Esam sapratuši -- lai sacenstos ar stiprām komandām, vajadzīgs motors ar lielāku jaudu. Pirms sezonas mēs saņēmām kartinga bāzes mašīnu ar zāles pļāvēja dzinēju. Laika gaitā esam to pārveidojuši, uzlabojuši, un rezultāts ir ļoti labs, taču jāveic uzlabojumi. Mums ir saliedēta komanda, puiši atbalsta visus skolas pasākumus. Novembrī uzņēmēju ballē notiks mūsu skolas prezentācija, kur puiši demonstrēs skolas biedreņu radītos tērpus,” lepojas Aivars Andžāns. Jāteic, ka skola kartinga komandai par labo sniegumu pirmajā sezonā sarūpēja braucienu uz Stokholmu.
Krāslavieši ir apmeklējuši Daugavpils kartinga trasi. Aivars uzskata, ka kartings pamazām atgūst popularitāti, tāpēc esot cerība, ka daugavpilieši kādreiz šo kartinga trasi atjaunos.