„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 25. aprīlis
Ceturtdiena
Bārbala, Līksma
+5.6 °C
apmācies

Baltkrievijas un Latvijas satiksmes nozares arodbiedrība parakstīja sadarbības

Publicitātes foto

13. jūlijā Daugavpils novada Višķu pagasta atpūtas bāzē „Virogna” Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība (LDzSA) parakstīja sadarbības līgumu ar Baltkrievijas transporta un komunikācijas nozares darbinieku savienības Apvienoto dzelzceļnieku un transporta būvniecības arodbiedrību organizāciju.

No Baltkrievijas puses līgumu parakstīja arodbiedrību organizācijas priekšsēdētājs Valērijs Stromuks, bet no Latvijas – LDzSA priekšsēdētājs Savelijs Semjonovs klātesot satiksmes ministram Uldim Augulim un VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) prezidentam Edvīnam Bērziņam.

Līgums paredz savstarpējās sadarbības attīstīšanu, pieredzes apmaiņu (tostarp darba tiesiskās aizsardzības, krājaizdevu sabiedrību izveides, nozarē strādājošo apdrošināšanas un citos jautājumos), aktīvu sadarbību tranzīta nozares attīstīšanā Latvijā un Baltkrievijā. Īpaši akcentēta  sadarbība Vitebskas—Polockas--Daugavpils transporta koridora konkurētspējas stiprināšanā un efektīvas transporta un loģistikas ķēdes attīstīšanā. Abas organizācijas vienojušās atbalstīt šī dzelzceļa koridora tehnoloģisko attīstību, kā vienu no projektiem uzsverot dzelzceļa elektrifikāciju.

Baltkrievija ir viens no nozīmīgākajiem LDz sadarbības partneriem. Sadarbība visos līmeņos (valstiskā, uzņēmēju un arodbiedrības) ļaus ievērojami kvalitatīvāk veidot abpusēji izdevīgas attiecības tranzīta jomā, tādējādi veicinot darba ņēmēju labklājību un darba vietu skaita palielināšanos.

Atgādinām, ka, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, šogad jau būtiski palielinājies Baltkrievijas kravu īpatsvars kopējā importa un sauszemes tranzīta pārvadāto kravu apjomā – no 15,7% pērn uz 25,5% šogad. Kopējais kravu pārvadājumu apjoms dzelzceļa satiksmē starp Baltkrieviju un Latviju veidoja 14,7 milj. tonnu, no tām 5,75 milj. tonnu jeb par 56,4% vairāk nekā pērn bija Baltkrievijas izcelsmes kravas.