„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 21. novembris
Ceturtdiena
Andis, Zeltīte
+0.5 °C
daļēji mākoņains

Klasesbiedrenes kļūst par biznesa partnerēm

Projekts „JA Latvia” („Junior Achievement Latvia”) darbojas kopš 1991. gada. Pateicoties tam, katru gadu tūkstošiem Latvijas skolēnu ir iespēja izmēģināt savus spēkus savas biznesa idejas īstenošanā. Par savu pieredzi skolēnu mācību uzņēmumu programmas realizācijā „Latgales Laikam” pastāstīja Daugavpils Valsts ģimnāzijas audzēknes Amanda Pipina un Ilvija Vasiļjeva.

Hobijs - bizness

Desmitās klases audzēkņu uzņēmums „North Side” darbojas kopš pagājušā rudens. Par „starta atspērienu” kļuva skolas karjeras konsultantes Daces Ozerskas sniegtā konsultācija. „Noklausījāmies semināru par sava biznesa iespējām un vēlējāmies izmēģināt spēkus jaunā jomā, ar kuru agrāk nebijām nekādi saistītas,” saka meitenes. Tagad jaunās uzņēmējas pamazām apgūst biznesa pamatus. Viņas atzīmē, ka iedvesmo un mudina darboties dažādi semināri, kuros tiek runāts par veiksmes stāstiem. Vēl vairāk skolniecēm patīk „JA Latvia” rīkotie lielie Latvijas skolēnu gadatirgi, kuros var dalīties pieredzē, atrast klientus utt.

Amanda un Ilvija stāsta, ka jau no paša sākuma viņas nolēma strādāt pēc principa -- viegli un ar prieku ražot, lai vēlāk to varētu arī labi pārdot. Tāpēc biznesam viņas izvēlējās zīmēšanu -- jomu, kura abām patīk. Skolnieces apglezno daudzreiz lietojamos kokvilnas iepirkumu maisiņus. „Ja patīk kaut ko darīt, ja tas ir hobijs, tad arī ražošanā viss ātrāk ritēs uz priekšu, bet vēlāk būs arī vieglāk pārdot,” uzskata meitenes. Maisiņus viņas gan pašas nešuj, bet pasūta vairumā jau gatavus. Savukārt jauno uzņēmēju galvenais uzdevums ir piešķirt katrai iepirkumu somai individualitāti. Maisiņi tiek apgleznoti ar speciālām auduma krāsām gan atbilstoši savai, gan pircēju gaumei. Amanda un Ilvija uzsver, ka pastāv noteiktas tendences, zīmējumu mode, un viņas cenšas to visu ievērot. Piemēram, pašlaik ir populāri dažādi – smieklīgi un filozofiski -- uzraksti. „Ja pircēji vēlas kaut ko īpašu, mēs labprāt viņus uzklausām un attēlojam tieši to, ko viņi vēlas,” stāsta Ilvija. Piemēram, nesen tika zīmēta tematiska soma meitenei, kura nodarbojas ar mākslas vingrošanu.

Katrs maisiņš ir atšķirīgs, jo neviens zīmējums neatkārtojas. „Cenšamies veidot arī tādus zīmējumus, lai tie būtu pa prātam ikvienai pircēju grupai, -- gan jaunatnei, gan vecākajai paaudzei,” stāsta Ilvija, „starp citu, mūsu pircēji ir dažāda vecuma cilvēki.”

Vairāk lasiet 7. februāra numurā!