„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 26. aprīlis
Piektdiena
Alīna, Rūsiņš, Sandris
+2.0 °C
apmācies

Daugavpilī jaunajiem tramvajiem konstatēti tehniski trūkumi

Daugavpilī trim no sešiem jaunajiem Tveras vagonbūves rūpnīcā (Krievija) ražotajiem tramvajiem konstatēti tehniski trūkumi, kas pakāpeniski tiek novērsti, “Latgales Laikam” pastāstīja AS “Daugavpils satiksme” valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis.

Bojājumi konstatēti pakāpeniski un nav būtiski. Ir bijušas problēmas ar vilkmes dzinēju vadības sistēmu, dažas problēmas ar durvju atvēršanu un aizvēršanu. Nav tā, ka kāds no mezgliem būtu salūzis, lielākoties ir konstatētas regulējuma problēmas. Tagad ir atbraukuši divi Krievijas speciālisti un visi konstatētie trūkumi tiek novērsti. Vienam tramvajam bija problēmas arī ar invertoru, kas līdzstrāvu pārveido maiņstrāvā. Šis trūkums jau ir novērsts un tramvajs devies līnijā.

Viss šie remontdarbi norisinās garantijas apkalpes ietvaros, kuras termiņš ir divi gadi.

S.Blagoveščenskis norādīja, ka jauno tramvaju montāžas kvalitāte varētu būt arī labāka. Līdzīgas tehniskas problēmas savulaik uzņēmuma nācies risināt arī ar Ustjkatavskas vagonbūves rūpnīcā Krievijā ražotajiem tramvajiem. Arī toreiz tramvaju ražotāja brigāde atradās Daugavpilī un patstāvīgi veica remontus.

Skumji ir vienīgi tas, ka Tveras vagonbūves rūpnīcā būvētie jaunie tramvaji, lai arī principiāli neatšķiras no Ustjkatavskas vagonbūves rūpnīcā ražotajiem, maksā krietni dārgāk.

Šāda tipa īsos jeb četrasu tramvajus Eiropā vairs neražo. Savukārt garāki tramvaji Daugavpilij nav vajadzīgi, jo pasažieru skaits pilsētā nav liels.

Jaunie tramvaji iegādāti Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstītajā projektā „Videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstība Daugavpils pilsētā” par aptuveni 4,1 miljonu eiro un 2. maršrutā sāka kursēt janvāra beigās.