„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 24. aprīlis
Trešdiena
Nameda, Ritvaldis, Visvaldis
+7.0 °C
apmācies

Visiem bija jāsāk dzīvot un strādāt citādi

Foto: Ivars Soikāns

Nu jau otro mēnesi mācību process Latvijas skolās rit attālināti. Pāreja uz darbu jaunajā režīmā mācību iestādēm ir bijis liels izaicinājums, taču vairums skolu ar to veiksmīgi ir tikušas galā. Lai noskaidrotu, kā ar attālinātajām mācībām sokas Daugavpils 12. vidusskolā, “Latgale Laiks” tikās ar mācību iestādes direktori Elitu Boliņu.

Kā veicas ar apmācības organizēšanu attālināti?

Tāpat kā vairumam Latvijas mācību iestāžu, arī Daugavpils 12. vidusskolai mācību organizēšana attālināti ir bijis liels izaicinājums visām šajā procesā iesaistītajām pusēm. Gan skolotājiem un skolēniem, gan arī viņu vecākiem -- visiem bija jāsāk dzīvot un strādāt citādi.

Pirmā nedēļa bija ļoti smaga visiem. Visvairāk to izjuta vecāki, īpaši tie, kur ģimenē ir sākumskolas audzēkņi. Viņiem bija jāuzņemas liela atbildība – jāiekārto darba vieta bērniem, jānodrošina dators vai telefons ar interneta pieslēgumu. Arī skolotājiem nācās pamatīgāk apgūt jaunās tehnoloģijas un to izmantošanu mācību procesā. Otrajā nedēļā jau bija vieglāk.

Mācīties nācās arī skolotājiem, piemēram, vadīt tiešsaistes stundas, izmantojot „zoom” platformu.

Apgūt šīs prasmes skolotājiem palīdzēja informātikas skolotājs. Ja līdz šim tādi jēdzieni, kā pašvadīta mācīšanās un darba plānošana vairāk tika lietoti teorētiski, tad, sākoties mācībām attālināti, tas kļuva par mūsu ikdienu.

Skolā veiktajā aptaujā ir secināts, ka skolēni ir iemācījušies plānot laiku un tiek galā ar mācībām. Pievienot izpildītos darbus un atsūtīt tos skolotājam ir iemācījušies pat daudzi sākumskolas skolēni.

Patlaban darbi tiek plānoti tā, lai skolēnus nepārslogotu ar mācībām, attālinātu no šī procesa vecākus, jo viņiem ir savi darbi. Tiek domāts par to, lai arī skolotājiem būtu iespēja atpūsties, jo viņi nevar strādāt 24 stundas diennaktī.

Vienmēr esmu teikusi, ka mums ir labi skolotāji, skolēni un vecāki. Aizvadītajā mēnesī mana pārliecība par to ir nostiprinājusies vēl vairāk.

Neskatoties uz to, ka attālināto mācību process ir „aizgājis”, daudzi skolēni jau ilgojas pēc skolas. Bērni ir sapratuši, ka mācīties kopā ar skolotāju ir daudz vieglāk. Ne visas sarežģītās tēmas fizikā, ķīmijā var apgūt vienlīdz labi arī attālināti.

Kā ir ar tehnisko nodrošinājumu?

Ja sākumā gandrīz visiem bija pārliecība, ka ar tehnisko nodrošinājumu viss ir kārtībā, pēc kāda laika nāca atziņa, ka ģimenē iztikt ar vienu telefonu ir pagrūti, it sevišķi, ja ir vairāki bērni. Tādēļ skola lūdza papildu planšetdatorus un telefonus. Patlaban pieslēgties un strādāt var visi, bet tas nav viegli, jo arī daudziem vecākiem jāmācās strādāt ar informācijas tehnoloģijām, pieslēgties e-klasei, portālam uzdevumi.lv un tiešsaistes nodarbībām.

Vairāk lasiet 30. aprīļa numurā!