„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 23. decembris
Pirmdiena
Balva, Viktorija
+0.7 °C
neliels sniegs

Kāpēc pārtraukti būvdarbi Silikātu ielā

Silikātu ielā Daugavpilī jau gadu netiek veikti ceļu būvdarbi, lai gan projekts „Degradēto rūpniecisko teritoriju reģenerācija Daugavpils pilsētas un Daugavpils novada teritorijās” tiek īstenots par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem.

Silikātu ielas rekonstrukcijas projektā (iela virzās gar SC-2 un bijušo ķieģeļu rūpnīcu – Aut. piez.) paredzēta betonēta laukuma izbūve, lai varētu piebraukt pie dzelzceļa sastāviem rūpnieciskajā teritorijā, un apgaismojuma ierīkošana tajā. Projekta kopējās izmaksas – 837 369 eiro.

Pagājušajā gadā ielas posmā tika nomainīts asfalta segums un ierīkots trotuārs, bet pēc tam darbi tika pārtraukti. Betonētā laukuma izbūvei paredzētā teritorija aizaug ar zāli, bet savesto smilšu kaudzēs zvirbuļi ierīkojuši sev „peldvietu”. Kāpēc tad darbi tika pārtraukti uz gadu un kad tie atsāksies? Šos jautājumus uzdevām Daugavpils domes Attīstības departamenta Projektu nodaļas plānošanas inženierim Sergejam Gornikam.

S. Gorņiks paskaidroja, ka Daugavpils dome līgumu par būvdarbu darbu veikšanu noslēgusi ar uzņēmumu „Binders”. Pēdējais maksājums firmai „Binders” par paveiktajiem darbiem tika pārskaitīts 2019. gada decembrī – 453 685 eiro. Savukārt darbi tika pārtraukti, jo vietā, kur Silikātu iela savienojas ar betonēto izkraušanas laukumu, atrodas AS „Sadales tīkli” elektrokabeļi, un tie ir ierakti tāda dziļumā, kas liedz turpināt ceļu būves darbus. Lai tos varētu turpināt, ir jāizstrādā jauns elektrokabeļu sistēmas pārbūves projekts un jāveic attiecīgi darbi. S. Gorņiks uzsvēra, ka darbiem vajadzēja atsākties augusta sākumā.

AS „Sadales tīkls” pārstāve Tatjana Smirnova paskaidroja, ka 2019. gadā, sākoties Silikātu ielas rekonstrukcijai, projektētāja SIA „Projektēšanas birojs Austrumi” pārstāvji tika informēti, ka ielu šķērso vidēja sprieguma (10 kV) kabeļu līnija, un elektrotīklu pārveidošana sākotnēji netika plānota. Taču, veicot zemes darbus, noskaidrojās, ka, ņemot vērā ceļu būves darbu tehnoloģiju, to noslēgumā mainīsies tranšejas dziļums, kurā ieguldīts elektrokabelis, tas nebūs atbilstošs normatīvajiem aktiem un drošības prasībām. Tāpēc, neveicot kabeļtīklu pārbūves darbus, nebija iespējams turpināt ceļu būvniecību.

Ceļu būves firmas SIA „Binders” iesniegumu par to, ka ir jāpārvieto elektrokabelis, AS „Sadales tīkls” saņēma 2019. gada 26. septembrī, bet 14. oktobrī „ceļiniekiem” tika nosūtīti dokumenti – tehniskie noteikumi un skaidrojums, ka ir jāizstrādā elektrotīklu pārbūves projekts. Būvfirmai šis projekts ir jāsaskaņo ar Daugavpils pašvaldību, AS „Sadales tīkls” un citiem inženierkomunikāciju turētājiem. Taču AS „Sadales tīkls” uzsvēra, ka elektrotīklu pārbūves projekts vēl nav saņemts.

„Kad šis projekts būs saņemts, mēs esam gatavi parakstīt kabeļtīklu pārbūves darbu līgumu,” apgalvoja Tatjana Smirnova, „mūsu uzņēmums godprātīgi pilda savas saistības un ir ieinteresēta pašvaldību attīstībā, tāpēc visus dokumentus un saskaņošanas izskata operatīvi un piedāvā labāko dažādu būvdarbu risinājumu.