„Latgales Laiks” iznāk latviešu un krievu valodās visā Dienvidlatgalē un Sēlijā, „Latgales Laiks” latviešu valodā aptver Daugavpils pilsētu, Augšdaugavas novadu un apkārtējos novadus un pilsētas.
2024. gada 24. aprīlis
Trešdiena
Nameda, Ritvaldis, Visvaldis
+6.5 °C
apmācies

Daugavpils saņems 33 miljonus eiro jaunu autobusu iegādei un jaunas tramvaja līnijas izbūvei

Ministru kabinets pieņēmis grozījumi noteikumos, kas paredz finansējuma piešķiršanu Daugavpils sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai -- 23 miljoni eiro ir piešķirti jaunas tramvaja līnijas izbūvei un jaunu tramvaju iegādei, savukārt desmit miljoni eiro piešķirti jaunu autobusu iegādei. Plānots, ka SIA “Daugavpils satiksme” par piešķirto finansējumu iegādāsies vismaz 35 videi draudzīgus autobusus.

SIA “Daugavpils satiksme” valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis “Latgales Laikam” atzina, ka ir prieks, ka satiksmes ministrs Tālis Linkaits turējis savu solījumu. Tāpat gandarījums ir par to, ka uzņēmums tagad varēs sākt novecojušā un mūsdienu prasībām neatbilstošā autobusu parka nomaiņu.

Prieks ir arī par to, ka varēs sākt būvēt vēl vienu tramvaja līnijas atzaru. Patlaban Pilsētbūvniecības komisijā tiek lemts, vai tas būs 2. tramvaja maršruta pagarinājums līdz Jaunajai Forštatei, vai 1. tramvaja maršruta pagarinājums uz to pašu pusi. Savukārt par atlikušo naudas summu plānots iegādāties jaunus tramvajus.

Autobusu iepirkums jau ir izsludināts, plānots iegadāties 20 lielos un 15 mazākas ietilpības autobusus. Prasības ir demokrātiskas, tādēļ iepirkumā var piedalīties dažādi uzņēmumi un ražotāji.

Plānots, ka jaunie autobusi būs ne vien lētāki apkalpošanā un videi draudzīgāki, bet arī ērtāki pasažieriem. Jaunie transportlīdzekļi būs aprīkoti ar gaisa kondicionēšanas sistēmu, iekšējo un ārējo videonovērošanu, bezvadu internetu, uzbrauktuvēm un pacēlājiem, kas ļaus brīvāk pārvietoties arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem.

Ņemot vērā līdzšinējo pieredzi, tramvajus plānots iegādāties klusākus nekā iepriekšējos. Iepirkuma prasībās būs iekļauts arī trokšņu līmeni ierobežojošs punkts.

Pēdējā iepirkumā iegādātie tramvaji ir visai trokšņaini ne pārāk veiksmīgi izvēlētā rekuperācijas mezgla konstruktīvā risinājuma dēļ. Vislielāko troksni rekuperācijas mezgls rada brīdī, kad tramvajs uzņem ātrumu vai bremzē.

Patlaban uzņēmuma pārstāvji ar piegādātāja starpniecību piedalās pārrunās ar ražotāju, kurš pašlaik meklē šīs problēmas risinājumu un, iespējams, tuvākajā laikā tai tiks rasts tehniskais risinājums un tramvaji vairs neradīs tik lielu troksni.

Pašlaik pilsētā turpinās 3. tramvaju maršruta sliežu ceļa rekonstrukcija posmā līdz Daugavpils cietoksnim, ģenerāluzņēmējs AS “A.C.B.” demontē vecās sliedes un veic zemes darbus. Sliežu ceļa rekonstrukcijas darbu gaitā paredzēts uzstādīt arī jaunu kontaktlīniju.

Paralēli tramvaja sliežu rekonstrukcijai plānots atjaunot arī Cietokšņa ielas ceļa braucamo daļu no krustojuma ar Sporta ielu līdz attīrīšanas iekārtām. Izņemot asfalta nomaiņu, paredzēts ierīkot arī apļveida krustojumu Cietokšņa—Balvu--Vienības ielas krustojumā, jaunu lietus ūdens kanalizāciju un uzstādīt luksoforu vietā, kur ceļš šķērso tramvaja sliedes.