Mūs lasa Daugavpils, Ilūkstes, Preiļu, Krāslavas, Dagdas, Aglonas, Līvānu un citās pilsētās un novados
2022. gada 26. maijs
Ceturtdiena
Eduards, Edvards, Edvarts, Varis
+17.0 °C
daļēji mākoņains

Tālis Linkaits: ir kravas, kuras ir zaudētas un tās atgūt neizdosies

Aizvadītās nedēļas nogalē satiksmes ministrs Tālis Linkaits un VSIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš apmeklēja SIA “Daugavpils autobusu parks” (DAP), kas no 1. augusta uzsācis reģionālos pārvadājumus Daugavpils, Krāslavas, Ilūkstes un Dagdas maršrutos ar jaunajiem autobusiem, nodrošinot mūsdienām atbilstošu komforta līmeni. To paredz ar Autotransporta direkciju noslēgtais līgums par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu nākamajiem desmit gadiem.

“No 1. augusta nodrošinām jaunas kvalitātes reģionālo pārvadājumu pakalpojumus ar autobusiem dažādos Latvijas reģionos,” teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits, “arī Latgales iedzīvotājiem būs pieejams ērts un mūsdienīgs sabiedriskais transports. Reģionālo autobusu pasažieriem būs iespēja novērtēt jauno autobusu komfortu, transports būs pieejams cilvēkiem ar kustību traucējumiem, varēs pārvadāt velosipēdus, tajos būs iespēja uzlādēt viedtālruni un lietot wi-fi. Tās ir pozitīvas pārmaiņas, lai mudinātu iedzīvotājus ikdienā izmantot sabiedrisko transportu.”

“Tikai ar mūsdienīgu un kvalitatīvu pakalpojuma nodrošināšanu mēs varēsim piesaistīt tos iedzīvotājus, kas iepriekš sabiedrisko transportu nav izmantojuši,” piebilda satiksmes ministrs.

Lai varētu nodrošināt kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus, DAP  iegādājās 25 dažādas ietilpības autobusus, kuri no 1. augusta tiek izmantoti pasažieru pārvadājumiem. Autoparka atjaunošana uzlabos komforta līmeni brauciena laikā -- jaunie autobusi ir aprīkoti ar kondicionētājiem, ērtiem un drošiem krēsliem, wi-fi, ir pielāgoti personu ar kustību traucējumiem un vecāku ar maziem bērniem pārvadāšanai. Savukārt 19 jaunie autobusi ir aprīkoti ar velosipēdu turētājiem.

2021. gada 1. augustā piecās maršrutu tīkla daļās -- “Pierīga”, “Bauska”, “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus” un “Daugavpils, Krāslava” -- stāsies spēkā jauns līgums ar pārvadātājiem, un tas būs spēkā 10 gadus. Tādējādi pasažieri varēs saņemt kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums desmit gadu periodā būs 4,6 gadi.

Lai vienotos par sekmīgu transporta nozares izglītības turpināšanu Latgalē, satiksmes ministrs Tālis Linkaits un izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece tikās ar PIKC “Daugavpils tehnikums” vadību.

Izmantojot iespēju, “Latgales Laiks” uzdeva Tālim Linkaitim dažus jautājumus par vairākām aktuālām tēmām

* Pie kādām atziņām nonācāt, tiekoties ar Daugavpils tehnikuma vadību?

-- Daugavpils tehnikums ir nozarei svarīga mācību iestāde, kur tiek mācīti jaunie dzelzceļnieki un citu nozaru speciālisti. Mums ir svarīgi, lai šīs mācības būtu kvalitatīvas, lai būtu kvalitatīvs pedagogu loks, lai pārmaiņas izglītība sistēmā neatstātu negatīvu iespaidu uz mācību procesa rezultātu.

Patlaban tiek būvēta jauna dzelzceļa infrastruktūra, tai skaitā – „Rail Baltica”, kas darbosies pēc citiem principiem nekā pašreizējais dzelzceļu tīkls, un tuvākajā laikā būs nepieciešami 300 līdz 400 speciālisti, kas uzturēs šo jauno infrastruktūru.

Nākamajā gadā būs arī jauni elektrovilcieni, kuriem lielā skaitā vajadzēs mašīnistus un apkalpojošo personālu. Tāpēc ir svarīgi iedrošināt jauniešus izvēlēties dzelzceļnieka profesiju, parādīt, ka tai ir perspektīva, ka mēs ar katru gadu aizvien vairāk iekļaujamies Eiropas dzelzceļu tīklā un tās zināšanas, kuras viņi iegūs, studējot Latvijā, teorētiski viņiem var noderēt arī strādājot jebkurā citā dzelzceļa uzņēmumā Eiropā.

* Daugavpils Būvniecības tehnikums tēmē uz daļu no Daugavpils tehnikuma izglītības programmām. Kuru izglītības iestādi jūs atbalstāt?

-- Es rezervēti skatos uz dažādiem reorganizācijas procesiem. Manuprāt, svarīgākais ir nezaudēt audzēkņus un mācību kvalitāti.

* Sakarā ar Krievijas tranzītkravu apjoma samazinājumu uzņēmums „Latvijas dzelzceļš” samazina arī strādājošo skaitu. Vai ir kādas idejas, kā aizpildīt šo vakuumu kravu pārvadājumos?

-- Ir kravas, kuras ir zaudētas un tās atgūt neizdosies. Galvenokārt tās ir ogļu kravas, kuras gan ekonomisku, gan ģeopolitisku iemeslu dēļ tiks novirzīts uz Krievijas ostām. Mums ir jāturpina strādāt pie citām kravām, kuras nāks. Tās ir gan beramkravas, gan ģenerālkravas. Skatāmies arī, kā vairāk dzelzceļa pārvadājumus izmantot iekšzemē. Mums ir cements, ko pavadājam no Brocēniem uz Liepāju. Mums ir kokrūpniecības produkcija, kas tiek pārvadāta pa dzelzceļu. Arī graudi aizvien vairāk tiek pārvadāti pa dzelzceļu.

Iekšzemes pārvadājumu apjoms pieaug, bet, protams, nevarēsim sasniegt to kravu pārvadājumu apjomu, kāds bija padomju laikos. Tam bija arī citi mērķi un citi uzdevumi. Mums ir svarīgi nodrošināt, lai dzelzceļa sistēma funkcionē. Lielāks uzsvars tiek likts uz pasažieru pārvadājumiem. Nevienu līniju neslēdzam, nevienas sliedes nedemontējam, strādājam, lai modernizētu arī līniju Rīga--Daugavpils. Tuvākajos gados atsevišķos šīs līnijas posmos vilciena kustības ātrumu plānots palielināt līdz 140 kilometriem stundā. Lai tas būtu ērts pakalpojumus un lai būtu konkurence starp autobusu pārvadājumiem un vilciena pārvadājumiem.

Daugavpils apmeklējuma laikā Tālis Linkaits devās arī testa braucienā ar jauno autobusu “MAN Intercity” maršrutā Daugavpils autobusu parks (Kārklu iela 24, Daugavpils)--Daugavpils AO (Viestura iela 10)--Baznīcu kalns (18. novembra iela)--stadions “Lokomotīve” (Jelgavas ielā 54)--Daugavpils autobusu parks (Kārklu iela 24). Tāpat vizītes gaitā ministrs tikās ar Augšdaugavas novada pašvaldības vadību, lai pārrunātu satiksmes infrastruktūras attīstības jautājumus un vajadzības.